بلاگ

خانهشومینه گازیشومینه های گازی
شومینه-های-گازی-شومینه-لوکس-ایران

شومینه های گازی

شومینه های گازی به دلیل ویژگی های تمیز سوز بودنشان مورد توجه قرار می گیرند. در مقایسه با شومینه های چوبی، شومینه های گاز طبیعی و پروپان، مونوکسید کربن و انتشار ذرات بسیار کمتری تولید می کنند. با این حال، هیچ منبع انرژی کاملاً سازگار با محیط زیست نیست.

گاز طبیعی و پروپان هنگام سوزاندن برخی آلاینده‌ها را آزاد می‌کنند، در درجه اول اکسیدهای نیتروژن (که به ازن سطح زمین یا مه دود کمک می‌کنند) و دی اکسید کربن (یک گاز گلخانه‌ای). آنها همچنین مقادیر قابل توجهی رطوبت را در هوا آزاد می کنند.
یک شومینه گازی با تنظیم ضعیف می تواند محصولات احتراق ناقص از جمله مونوکسید کربن تولید کند.

شومینه های گازی/شومینه های گازی شومینه لوکس ایران/https://plfireplaces.com/

شومینه های گازی

مانند سایر وسایل مصرف کننده انرژی، مهم است که به خاطر داشته باشید که خرید یک شومینه گازی کم مصرف و استفاده عاقلانه از آن انرژی کمتری مصرف می کند و انتشار گازهای گلخانه ای را که به تغییرات آب و هوایی کمک می کند، کاهش می دهد.

یک مکان خاص در خانه

شومینه ها از دیرباز جایگاه ویژه ای در خانه ها داشته اند. در یک زمان منبع اصلی گرما برای گرما و پخت و پز، آنها محل تجمع خانواده و دوستان، نمادی از رمانتیسم و راحتی، و علاوه بر بصری جذاب برای بسیاری از خانه ها باقی می ماند.

شومینه ها به قدری محبوب هستند که در اکثر نقاط، فروش یک خانه جدید یا موجود با شومینه آسان تر است. به این حال، تغییرات در نحوه ساخت و بازسازی خانه ها باعث شده است که اکثر خانه های امروزی با شومینه های چوبی معمولی سازگار نباشند.

مهم‌تر از همه، افزایش عایق‌بندی و هوابندی بهتر خانه‌های امروزی در تضاد با مقدار زیادی هوای مورد نیاز شومینه‌های چوبی معمولی است. چنین شومینه هایی همچنین بسیار ناکارآمد هستند (بسیاری در واقع باعث اتلاف گرما از خانه می شوند) و سطوح بالایی از انتشارات مضر تولید می کنند که هوای بیرون را آلوده می کند و می تواند اثرات خطرناکی بر کیفیت هوای داخل خانه داشته باشد.

با این حال همه یک شومینه می خواهند! چه کاری می توان انجام داد؟

خبر خوب این است که برخی از طرح های جدید شومینه جایگزین ایمن، کم مصرف و سازگار با محیط زیست برای شومینه های چوبی معمولی هستند. یکی از گزینه ها یک شومینه هیزمی پیشرفته با احتراق است، همانطور که در همه چیز درباره شومینه های هیزمی توضیح داده شده است.

گزینه دوم یک شومینه گازی با طراحی خوب و کم مصرف است. در هر دو مورد، طرح های جدید را می توان به عنوان یک شومینه کاملا جدید یا به عنوان تبدیل یک شومینه هیزمی موجود نصب کرد.

محبوبیت شومینه های گازی در چند سال گذشته افزایش یافته است. برای بسیاری از صاحبان خانه، جذابیت داشتن شومینه گازی در موارد زیر نهفته است:

  • راحتی یک کلید روشن/خاموش و منبع سوخت همیشه حاضر
  • فاکتور تمیزی (شومینه های گازی از نظر خاکستر، خرده چوب، پوست درخت و غیره هیچ آشفتگی ایجاد نمی کنند)
  • حذف تمیز کردن دودکش
  • ایمنی واحدهای احتراق مهر و موم شده، که شانس کمی برای ریختن گازهای احتراق سمی به داخل اتاق دارند.
  • مزایای زیست محیطی در مقایسه با شومینه های چوبی معمولی

برای مقابله با این تصور منفی از شومینه های گازی، تولیدکنندگان تلاش زیادی را صرف تولید شعله زرد رنگی کرده اند که شباهت بیشتری به شعله شومینه های هیزم سوز دارد، اما همچنان کاملاً می سوزد. همچنین، پیشرفت‌های زیبایی‌شناختی دیگر، شومینه‌های گازی را برای صاحبان خانه جذاب‌تر کرده است.

دنبال چه چیزی میگردی

در سال های اخیر تلاش زیادی برای ساخت شومینه های گازی خوب انجام شده است. برخی از واحدهای عالی در دسترس هستند که شعله ای جذاب از نظر بصری ارائه می دهند، بسیار کارآمد هستند و می توانند در انرژی خانه شما صرفه جویی کنند.

ویژگی ها و اصطلاحات کلیدی که هنگام خرید شومینه گازی با آنها مواجه خواهید شد در ادامه مورد بحث قرار گرفته است.

انواع شومینه گازی

سه نوع اصلی از شومینه های گازی به طور گسترده موجود است: شومینه های داخلی، شومینه های کارخانه ای (واحدهای با فاصله صفر) و طرح های مستقل.

بزرگ‌ترین چالش شما، مرتب کردن طیف وسیعی از مدل‌های موجود برای انتخاب واحدی است که تا حد امکان کارآمد باشد و با نیازهای خاص شما مطابقت داشته باشد. از اینسرت ها برای تبدیل سنگ تراشی های چوبی موجود یا شومینه های فلزی کارخانه ای به گاز استفاده می شود. مشعل گاز و کنده های شبیه سازی شده در یک محفظه فلزی ویژه قرار دارند که در حفره شومینه موجود قرار می گیرد.

این واحد دارای یک جلو شیشه ای برای مشاهده و یک تریم فلزی تزئینی است. دودکش های موجود باید با یک دریچه تایید شده هنگام نصب درج گاز پوشانده شوند.

شومینه های گازی با فاصله صفر در تاسیساتی که شومینه موجود وجود ندارد (به عنوان مثال، در حین ساخت خانه جدید یا به عنوان بخشی از یک پروژه بازسازی) استفاده می شود.

الگوریتم مربوط و مشعل شبیه سازی شده در داخل فایرباکس خودشان هستند که اطراف آن یک پوسته داخلی و خارجی قرار دارد. این نوع شومینه گازی را می توان در داخل خانه حتی روی دیوار بیرونی نصب کرد.

دستورالعمل های سازنده باید به دقت دنبال شود تا از فاصله مناسب از مواد قابل احتراق و استفاده از مواد تهویه تایید شده اطمینان حاصل شود. شومینه های گازی ایستاده معمولاً شبیه برخی از اجاق های هیزمی جدید هستند.

این واحدها در تامین گرمای خانه موثرتر هستند، زیرا تمام سطوح شومینه در معرض اتاق است. نماهای شیشه ای مورد استفاده در تمامی این شومینه های گازی را می توان از شیشه سکوریت شده یا سرامیکی تولید کرد.

شیشه سرامیکی در انتقال گرمای مادون قرمز به داخل اتاق کمی بهتر است. با این حال، مزیت اصلی آن این است که می تواند بهتر در برابر دماهای بالاتر مربوط به واحدهای مهر و موم شده مقاومت کند.

انواع هواگیری

برای خارج کردن گازهای حاصل از احتراق به فضای باز، هواگیری لازم است. سه گزینه موجود است: تهویه طبیعی، تهویه برقی و تهویه مستقیم

بسیاری از شومینه های گازی که امروزه فروخته می شوند، محصولات احتراق را با استفاده از یک دودکش عمودی (دریچه گاز) تخلیه می کنند، که از بادکش طبیعی ناشی از دمای شعله (بالا رفتن هوای گرم) بهره می برد.

این واحدها دارای یک هود بادگیر هستند که به هوای اضافی خانه نیاز دارد تا مشعل را از نوسانات فشار خارجی جدا کند.

برخی از شومینه های گازی دارای تهویه برق هستند که در آن یک فن الکتریکی به فرآیند تهویه کمک می کند. تهویه برقی به واحدها اجازه می دهد تا با دودکش های افقی و عمودی از مکان هایی در خانه که در آن دودکش معمولی نصب نمی شود، هواگیری شوند.

اگرچه تهویه برق هنوز رایج نیست، اما می‌تواند کارایی شومینه را بهبود بخشد و هوای خانه کمتری مصرف کند، زیرا معمولاً به هود هواکش نیازی نیست.

در مقاله بعدی نکات قابل توجه برای شومینه های گازی که در موقع خرید به شما عزیزان کمک زیادی می کند را می گوییم.

جهت دریافت مشاوره یا قیمت و کاتالوگ تولیدات شومینه معلق شومینه لوکس ایران جهت خرید با شمار ه ۰۹۱۲۶۸۷۶۱۸۴ آقای خانلو تماس حاصل فرمائید.

اینستاگرام شومینه لوکس ایران

منبع : nrcan

قدیمی تر

انتخاب شومینه مناسب

جدیدتر

نکاتی در مورد شومینه های گازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید فروشگاه
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

ایجاد یک حساب کاربری