بلاگ

خانهشومینهانتخاب شومینه مناسب

انتخاب شومینه مناسب

انتخاب شومینه مناسب به عوامل مختلفی بستگی دارد: موقعیت، سبک، مواد تکمیل و نوع سوخت مورد استفاده. همچنین می توان از آن برای پخت غذا استفاده کرد. امروزه شومینه هایی متناسب با انواع فضاهای داخلی و سبک زندگی وجود دارد. برای لذت بردن از گرمای یک شومینه، باید بدانید هنگام انتخاب بهترین شومینه برای فضا، به دنبال چه چیزی باشید.
اگرچه شومینه های خاص نیاز به دانش نصب و نگهداری حرفه ای دارند، اما مزایای آن کافی است. امروزه شومینه ها دارای مواد و طرح های مختلفی هستند.

انتخاب شومینه مناسب کجا و برای چه

شما ممکن است بخواهید یک شومینه را به یکی از سه دلیل نصب کنید: برای مثال، گرم کردن برای لذت بردن از آن، به عنوان مثال برای ایجاد یک شب زنده بین دوستان. برای گرمایش اضافی به همراه گرمایش اصلی؛ یا به عنوان واحد گرمایش اصلی.
وقتی صحبت از اینکه چه سطوحی باید گرم شود، مهم است که پارامترهای خاصی از جمله عایق، ارتفاع، منطقه، لعاب و کفپوش را در نظر بگیرید. محاسبه قدرت برای سطحی که قرار است گرم شود مانند یک اجاق چوبی است: 1 کیلو وات قدرت برای 10 متر مربع سطح.
اگر نصب شومینه را برای لذت ساده انتخاب می کنید، اجاقی را انتخاب کنید که منظره ای زیبا از آتش ارائه دهد. به عنوان مثال، یک شومینه مدل شیشه ای به شما و مهمانان اجازه می دهد تا مستقیماً با آتش در تماس باشید. در این مورد، نیاز به آتش قوی که گرمای فضایی زیادی را فراهم کند، اهمیت کمتری دارد.

در مورد استفاده از شومینه برای گرمایش اضافی، به احتمال زیاد می خواهید از چوب به عنوان سوخت استفاده کنید زیرا ارزان ترین سوخت موجود در بازار است. با این حال، اگر جنبه اقتصادی انتخاب شومینه اولین نگرانی شما نباشد، گزینه های دیگری وجود دارد – زیرا احتمالاً فقط در طول فصل زمستان از شومینه استفاده خواهید کرد.

هنگام انتخاب شومینه به عنوان واحد گرمایش اصلی اتاق، ارزش پول را در نظر بگیرید. همانطور که قبلا ذکر شد، چوب کم هزینه ترین سوخت موجود در بازار است. در صورت قطع برق، از آنجایی که یک شومینه چوبی به برق نیاز ندارد، آتش همچنان می سوزد.

دلیل شما برای انتخاب شومینه هرچه باشد، هرگز به عنوان یک واحد حرارت مرکزی عمل نمی کند و گرما را در تمام اتاق های یک ساختمان توزیع نمی کند. آتش سوزی نیز نیازمند توجه است. رسیدگی به چوب، نگهداری کنده ها و تغذیه منظم آتش زمان می برد.

از طرف دیگر، جوهر چوب بوی بهتری نسبت به نفت کوره می دهد و هیچ کس مناقشه نخواهد کرد که یک شام به صورت دودکش عاشقانه تر از جلوی دیگ بخار است.
پیشنهاد می کنیم تصمیم خود برای استفاده از شومینه به عنوان واحد گرمایش اصلی را با معمار یا پیمانکار خود به موازات با یک متخصص گرمایش چوب که با مقررات جاری آشنا است و به تعادل حرارتی مناسب دست می یابد، در میان بگذارید.
مقررات به اندازه کافی تغییر می کند و بسته به کشور متفاوت است و متخصصان به روز خواهند بود. به عنوان مثال، در سال 2018، در مونترال، قوانین جدید، شومینه ها و اجاق های هیزم سوز را که بیش از 2.5 گرم ذرات ریز در ساعت منتشر می کنند، ممنوع کرد.
گفته می‌شود در بریتانیا، سوزاندن سوخت‌هایی مانند چوب و زغال سنگ در آتش‌های باز و اجاق‌های خانگی به آلودگی ذرات کمک می‌کند – بنابراین می‌توانیم قوانین را در اینجا تصور کنیم.
در سراسر اقیانوس، برخی از نیویورکی ها شومینه را ناکارآمد و آلوده می دانند. آنها می گویند اگرچه دود آتش بوی خوبی می دهد، اما می تواند باعث التهاب و بیماری شود، وارد جریان خون شود و باعث حمله قلبی یا سایر شرایط شود.
با این حال، بیشتر شومینه ها به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند تا آسیب واقعی به محیط زیست یا سلامتی وارد کنند.

انواع شومینه

اگر دودکش دودکش و ورودی هوای تازه ندارید یا امکان نصب آن در خانه وجود ندارد، که همیشه امکان پذیر نیست، به خصوص در آپارتمان ها، نمی توانید دودکش نصب کنید. شما باید بیواتانول یا شومینه های برقی را در نظر بگیرید.
شومینه های روباز در بین دوستداران چوب سخت محبوب هستند، اما بازده آنها از 10 تا 15 درصد تجاوز نمی کند، برخلاف شومینه های بسته که بیش از 70 درصد راندمان را برای شومینه های هیزمی، 90 درصد را برای شومینه های پلت و بیش از 90 درصد را برای شومینه های گازی ارائه می دهند. علاوه بر سوخت های چوب، گاز و بیواتانول، می توانید برق را نیز در نظر بگیرید.
سوختن چوب: اگر مجهز به سیستم احتراق دوگانه باشد، کارآمدتر است: گاز شومینه گازی از یک شومینه متصل به یک مجرا تشکیل شده است و به لطف گاز طبیعی کار می کند که گازهای آزاد شده در هنگام آتش سوزی را مجدداً مشتعل می کند تا با چوب کمتر گرمای بیشتری تولید کند. می تواند بیش از 75 درصد گرما را با چوب کمتر فراهم کند و در عین حال انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش دهد.
شومینه معلق شومینه لوکس ایران/انتخاب شومینه مناسب

انتخاب شومینه مناسب

گاز شومینه گازی از یک شومینه متصل به یک مجرا تشکیل شده است و به لطف گاز طبیعی کار می کند که گازهای آزاد شده در هنگام آتش سوزی را مجدداً مشتعل می کند تا با چوب کمتر گرمای بیشتری تولید کند. می تواند بیش از 75 درصد گرما را با چوب کمتر فراهم کند و در عین حال انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش دهد. برخلاف اجاق گاز که شبیه اجاق گاز است، شومینه های گازی به شکلی شبیه شومینه های معمولی ساخته می شوند، بنابراین نمی توان آن را به عنوان یک شومینه چوبی واقعی در دیوار جاسازی کرد.

بیواتانول: این نوع شومینه که راه حلی عالی برای کاهش قبوض برق در هوای سرد است، قابل حمل، سریع سوز، تمیز کننده با تعمیر و نگهداری، کارآمد و بدون نیاز به نصب حرفه ای است. همچنین هیچ اتلاف حرارت، دود یا بو وجود ندارد.

شومینه اتانولی شومینه لوکس ایران

شومینه اتانولی شومینه لوکس ایران

برقی: شومینه برقی وسیله ای است که با تقلید از آتش واقعی، فضای داخلی اتاق را گرم می کند و در عین حال دکوراسیون آن را از طریق شعله های آتش بهینه می کند. استفاده از آن ایمن است زیرا دود یا گاز سمی منتشر نمی کند. همچنین نیاز به نگهداری خاصی ندارد.
شومینه برقی شومینه لوکس ایران

شومینه برقی شومینه لوکس ایران

انواع مختلف اجاق گاز چیست؟

اگرچه روند امروزی شومینه، با شعله باز، در وسط خانه به عنوان یک قطعه گردهمایی نمادی از اجاق و خانه است، مردم همچنین خواهان یک شومینه پایدار، کارآمد، با کاربری آسان و ایمن هستند. دلیل انتخاب شومینه شما را در انتخاب شومینه مناسب راهنمایی می کند.

 

یک شومینه بسته فقط بر گرمایش تمرکز دارد. تقریباً ده برابر بیشتر از یک اجاق باز گرم می شود، در حالی که چهار برابر کمتر چوب مصرف می کند. آتش سه برابر بیشتر طول می کشد و بخارات به جای خروج از اتاق محصور می شوند.

این کار همچنین از پخش شدن گرد و غبار جلوگیری می کند. در برخی کشورها، ممکن است اعتبار مالیاتی نیز دریافت کنید. با این حال، علیرغم توزیع خوب گرما و مزایای احتراق مضاعف و خواص ضد آب، تعمیر و نگهداری گسترده است، نسبتاً گران است و تعویض دودکش موجود معمولاً مستلزم شکستن آن است.
شومینه به اصطلاح “باز” ​​طاقچه ای است که در دیوار خانه تعبیه شده است. عمدتاً تزئینی است، گرمای کافی را ارائه نمی دهد، سازگار با محیط زیست نیست و مطمئناً از نظر اقتصادی مناسب نیست.
با این حال، آتش زیبایی را نشان می دهد و بوی چوب را برای اطمینان از شب های لذت بخش ارائه می دهد.

به جای گرم کردن زیستگاه، یک دودکش باز منبع واقعی برای پیش نویس ها است. یک شومینه باز توسط یک مجرای بنایی به بیرون متصل می شود که از طریق آن دود تخلیه می شود. هر چه مجرا بالاتر باشد، تقاضای هوا بیشتر است: این چیزی است که “کشش” را تعیین می کند.

این بیشتر یک عنصر تزئینی است تا بخاری. خروجی یک شومینه باز بسیار کم است: از 15٪ تجاوز نمی کند. در مقایسه با وسایل مدرن موجود در بازار امروز که نزدیک به 80% هستند، آتش باز یک اتلاف بزرگ انرژی است. برای یک نتیجه ناامید کننده، زیرا برای احساس گرما، تقریباً لازم است که در آتش بالا بروید.

این به گونه ای طراحی شده است که در دودکشی که از قبل وجود دارد نصب شود. معمولاً مستطیل شکل است، اغلب کوچکتر از کوره بسته است و به اصطلاح “محفظه چکه یا دود” در بالای محفظه احتراق که اغلب گنبدی است ندارد. شکل گرفته است. درج دودکش را می توان در پروژه بازسازی یک خانه موجود یا در یک پروژه جدید استفاده کرد.

برخلاف شومینه بسته، هوای داغ اینسرت از پانل جلویی خارج می شود و بیشتر توسط توربین قرار گرفته در قسمت پایین دستگاه به حرکت در می آید. سپس هوای اتاق از قسمت پایینی دستگاه گرفته می‌شود، جایی که در محفظه دوم در اطراف عنصر گرمایش گردش می‌کند و سپس از طریق گریل در بالای دستگاه هدایت می‌شود.

برخلاف اجاق‌های بسته، اینسرت‌ها از چدن یا فولاد ساخته می‌شوند و عمدتاً به عنوان وسایل گرمایشی عمل می‌کنند. بنابراین زیبایی شناسی و ظرافت آنچنان مهم نیست. این درج هنوز هم قابل ارتقا است زیرا دارای ویژگی های جالبی مانند سیستم “شیشه تمیز” و فناوری “احتراق دوگانه” است که از دست دادن مونوکسید کربن را کاهش می دهد و راندمان احتراق را بیش از 70٪ بهینه می کند. همچنین، درج را می توان از کناره های لعاب دار مشاهده کرد که نمای روشنی از آتش را فراهم می کند.

 

جهت دریافت مشاوره یا قیمت و کاتالوگ تولیدات شومینه معلق شومینه لوکس ایران جهت خرید با شمار ه ۰۹۱۲۶۸۷۶۱۸۴ آقای خانلو تماس حاصل فرمائید.

اینستاگرام شومینه لوکس ایران

 منبع:guide.archiexpo

 

قدیمی تر

گرم کردن خانه با شومینه

جدیدتر

شومینه های گازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید فروشگاه
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

ایجاد یک حساب کاربری