بلاگ

خانهشومینهگرم کردن خانه با شومینه
گرم-کردن-خانه-با-شومینه

گرم کردن خانه با شومینه

همانطور که زمستان به شدت در حال نوسان است و دماسنج ها از نقطه انجماد عبور می کنند، خانه شما برای گرم ماندن به کمک نیاز دارد. با گرم کردن خانه با شومینه، قبض انرژی خود را کاهش دهید. اکثر صاحبان خانه‌ها برای راحت نگه داشتن وسایل به هوای مرکزی خود روی می‌آورند، اما این می‌تواند هزینه‌های بسیار زیادی را به همراه داشته باشد – به خصوص برای خانه‌های بزرگتر. اگر می خواهید بدون هزینه های گزاف به دور هم خوشحال باشید، چرا نباید خانه خود را با شومینه گرم کنید؟

انواع شومینه ها/ شومینه گازی شومینه لوکس ایران/گرم کردن خانه با شومینه

گرم کردن خانه با شومینه

آیا شومینه واقعا می تواند خانه شما را گرم کند؟

کاملا! و بسیاری از خانه‌ها در حال حاضر شومینه دارند. فقط لازم است از آن برای آوردن گرمای دلخواه به خانه خود استفاده کنید. گفته می‌شود، برخلاف هوای مرکزی، هیچ شومینه‌ای نمی‌تواند به درستی کل خانه شما را به طور همزمان گرم کند. اگر شومینه یا اجاق گاز شما در یک طرف خانه شما قرار دارد، انتظار نداشته باشید سر دیگر آن به همان اندازه گرم باشد. حتی اگر بتوانید این مقدار گرما را با یک شومینه تولید کنید، به دلیل مسافتی که باید در خانه شما طی کند، کارایی آن بسیار کمتر از هوای مرکزی خواهد بود.

با این حال، یک شومینه به راحتی می تواند برای آنچه به عنوان “گرمایش منطقه ای” شناخته می شود استفاده شود.

گرمایش منطقه ای چیست؟

بزرگترین اتلاف انرژی و پول با هوای مرکزی از طریق گرم کردن اتاق هایی است که استفاده نمی شوند. اگر گرما را روشن کنید تا در اتاق نشیمن خود گرم شوید و سپس برای خواب به اتاق خواب خود بروید، گرم کردن اتاق های دیگر خانه چه فایده ای دارد؟

گرمایش منطقه دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد – گرم کردن مناطق خاصی از خانه شما. در حالی که راه های زیادی برای انجام این کار وجود دارد، ساده ترین آنها استفاده از اتاقی است که شومینه شما در آن ساخته شده است.

در حالی که راه های زیادی برای انجام این کار وجود دارد، ساده ترین آنها استفاده از اتاقی است که شومینه شما در آن ساخته شده است. نه تنها از یک آتش سوزی خوب و خروشان لذت می برید، بلکه صرفه جویی قابل توجهی در قبض گرمایش بعدی خود نیز خواهید داشت!

چه نوع شومینه ای خانه را بهتر گرم می کند؟

انواع مختلفی از شومینه وجود دارد و هر محصول مقدار متفاوتی برای گرم کردن خانه با شومینه شما دارد.

شومینه های هیزمی

شومینه هیزمی به خودی خود کمترین کارایی را در بین تمام شومینه ها برای تولید گرما دارد. در بیشتر موارد، فقط مقدار بسیار کمی گرما ایجاد می کند. با این حال، به دلیل مقدار گرمایی که از طریق دودکش در یک شومینه هیزمی بیرون کشیده می شود، می تواند به طور شگفت انگیزی گرمای خانه شما را کاهش دهد. هوای گرم در خانه به جریان ایجاد شده توسط گرمای کم از دودکش و خروج از دودکش کشیده می شود.

طراحی شومینه - اجرای شومینه گازی - طراحی شومینه برقی و هیزمی | وب سایت رسمی شومینه لوکس ایران

شومینه هیزمی

دلایل بالا نشان می دهد که اگر قصد دارید از شومینه برای گرم کردن خانه خود استفاده کنید، باید جایگزین دیگری را در نظر بگیرید.

شومینه های گازی

تقاضای فزاینده ای برای شومینه های گازی وجود دارد زیرا آنها بدون از دست دادن هیچ مزیتی، ظاهری کلاسیک و احساسی را برای صاحبان خانه فراهم می کنند. اگر خانه شما از قبل شومینه گازی ندارد، اگر در حال حاضر شومینه هیزمی دارید، می توانید آن را نصب کنید.

مقایسه شومینه گازی و شومینه برقی » شومینه گازی شومینه لوکس ایران

شومینه گازی

علاوه بر شومینه های هواکش (بدون دریچه) و بدون هواکش (بدون تهویه)، دو نوع شومینه گازی موجود است.

شومینه های گازی بدون دریچه

نصب شومینه گازی بدون دریچه مشابه شومینه های هیزمی است با این تفاوت که به جای کنده های چوب از کنده های گاز استفاده می شود.

شومینه های گازی با دودکش های تهویه دار گرمای بسیار خوبی تولید می کنند و گرما به راحتی کنترل می شود. با کمال تعجب، بیش از 70 درصد گرمای تولید شده توسط شومینه های گازی با دودکش های تهویه شده حفظ می شود.

 

نحوه نصب شومینه گازی بدون دریچه/ شومینه لوکس ایران

شومینه گازی بدون دریچه

 

استفاده از شومینه گازی تهویه شده برای تامین گرمایش منطقه ای اتاق نشیمن یک ایده عالی است. علاوه بر کارایی بیشتر، ظاهر و عملکرد راه حل های سنتی را نیز حفظ می کند.

شومینه های گازی بدون تهویه

حتی اگر محدودیت هایی در خانه شما وجود داشته باشد، باز هم می توانید یک شومینه تهویه دار نصب کنید. یک شومینه گازی بدون هوا دقیقاً همانطور که به نظر می رسد است، گرمای تولید شده توسط آنها به جای خروج از دودکش، مستقیماً به خانه شما باز می گردد.

از یک طرف، این باعث می شود که آنها برای گرم کردن خانه شما بسیار کارآمد باشند. در واقع، یک شومینه گازی بدون تهویه اساساً تمام گرمای تولید شده را به خانه شما برمی گرداند. اگر می‌خواهید از تلاش‌های خود برای گرمایش منطقه حداکثر استفاده را ببرید، یک شومینه گازی بدون هوا می‌تواند انتخابی فوق‌العاده باشد.

شومینه های گازی بدون تهویه/ شومینه گازی شومینه لوکس ایران

شومینه های گازی بدون تهویه

 

از طرف دیگر شومینه گازی که هواکش ندارد ممکن است عوارض متعددی داشته باشد. به عنوان مثال، اگر شومینه هواکش نداشته باشد، ممکن است دچار مسمومیت با مونوکسید کربن یا سایر مشکلات کیفیت هوا شوید.

به همین دلیل، شومینه های بدون هوا معمولاً شامل اجزای نظارتی برای اطمینان از ایمنی خانه شما هستند. آنها علاوه بر ایجاد رطوبت، بوی بدی را منتشر می کنند که برخی از صاحبان خانه آن را ناخوشایند می دانند.

شومینه های بدون تهویه دارای معایب متعددی هستند، بنابراین تصمیم شما اغلب به آنچه می توانید در خانه خود نصب کنید بستگی دارد. شومینه های گازی بدون دریچه باید در اتاق هایی نصب شوند که جریان هوای خوبی دارند تا از کاهش اکسیژن یا مشکلات کیفیت هوا جلوگیری شود.

نکاتی برای گرم کردن خانه با شومینه

1. شومینه مناسب را انتخاب کنید

هرچه بیشتر از گرمایش منطقه ای استفاده کنید، گرمای بیشتری دریافت خواهید کرد و هزینه ها مقرون به صرفه تر می شود. شومینه ای را انتخاب کنید که برای گرم کردن کارآمد باشد. نصب درج گاز را می توان تقریباً در هر مکانی انجام داد، بنابراین اگر می خواهید این کار را انجام دهید لازم نیست نگران ارتقا یا تغییر شومینه فعلی خود باشید.

2. چوب طعم دار را بسوزانید

برای به حداقل رساندن دود و ناکارآمدی، هنگام استفاده از شومینه هیزمی فقط باید چوب های چاشنی سوز را بسوزانید. محصولات غیر چوبی هرگز نباید در شومینه شما سوزانده شوند. برخی از آنها گرمای زیادی تولید می کنند، اما می توانند مواد شیمیایی خطرناکی را وارد خانه شما کنند.

3. دودکش را تمیز کنید

همانطور که کرئوزوت در دودکش شما جمع می شود، جریان هوا را به آتش شما محدود می کند. این بر گرما و کارایی شومینه شما تأثیر می گذارد. همچنین خطر آتش سوزی خطرناک دودکش یا پف کردن را افزایش می دهد، که می تواند اتاق شما را با دوده کثیف بپوشاند.

4. از Fireback (دیوار پشت شومینه) استفاده کنید

یک فایربک را می توان در شومینه قرار داد تا به جذب و تابش گرمایی کمک کند که در غیر این صورت از خانه شما خارج می شود. این بازتابنده های فلزی بزرگ که از چدن ساخته شده اند، در مقابل دیواره پشتی شومینه شما قرار می گیرند و به بهبود راندمان تولید گرما کمک می کنند.

به عنوان یک مزیت اضافی، فایر بک دیواره پشتی جعبه آتش را نیز در برابر شعله های مستقیم و محصولات جانبی احتراق محافظت می کند!

شما می توانید انواع شومینه های گازی  ، شومینه های هیزمی  ، شومینه ها ی برقی، شومینه های اتانولی، شومینه های تبخیری، شومینه های معلق و شومینه های سفارشی را در هر سایز و مدلی با بهترین قیمت و کیفیت از شومینه لوکس ایران سفارش دهید.

جهت دریافت مشاوره یا قیمت و کاتالوگ تولیدات شومینه معلق شومینه لوکس ایران جهت خرید با شمار ه ۰۹۱۲۶۸۷۶۱۸۴ آقای خانلو تماس حاصل فرمائید.

اینستاگرام شومینه لوکس ایران

منبع: doctor flue

قدیمی تر

نحوه نصب و درج شومینه گازی

جدیدتر

انتخاب شومینه مناسب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید فروشگاه
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

ایجاد یک حساب کاربری