بلاگ

خانهشومینهروش های روشن کردن آتش بدون کبریت

روش های روشن کردن آتش بدون کبریت

روش های روشن کردن آتش بدون کبریت

آتش برای بقا، پخت و پز و گرما ضروری است. برای ساختن آتش بدون کبریت مهارت هایی نیاز است که باید بدانید. هرگز پیش بینی نمیشود چه زمانی بدون کبریت خواهیم بود و یا در اتفاق یا حادثه ای قرار داشته باشیم که نیاز به روشن کردن آتش بدون کبریت یا فندک باشیم بنابراین قصد داریم در این مقاله روش های روشن کردن آتش بدون کبریت و فندک با شما عزیزان به اشتراک قرار دهیم.

جهت دیدن فندک های لاکچری شومینه لوکس ایران کلیک فرمائید.

 

روش های روشن کردن آتش بدون کبریت

روش های روشن کردن آتش بدون کبریت در شومینه لوکس ایران

در زیر، ما به 9 مورد از روش های روشن کردن آتش بدون کبریت می پردازیم، از مواردی که ممکن است در یک محیط شهری یا طبیعی طبیعت وحشی نیاز باشد.

ساخت آتش بر اساس اصطکاک

ایجاد آتش بر اساس اصطکاک برای افراد ضعیف نیست و نشان دهنده دشوارترین روش های غیر همسان است. تکنیک های مختلفی برای ایجاد آتش با اصطکاک وجود دارد، اما مهم ترین جنبه، نوع چوبی است که برای تخته آتش و دوک استفاده می کنید.

دوک چوبی است که شما می‌چرخانید تا بین آن و تخته آتش اصطکاک ایجاد کنید. اگر اصطکاک کافی بین دوک و تخته آتش ایجاد کنید، می توانید یک اخگر ایجاد کنید که بتوان از آن برای ایجاد آتش استفاده کرد. چوب پنبه، ارس، آسپن، بید، سرو، سرو و گردو بهترین ست های هیزم و دوک را می سازند.

قبل از اینکه بتوانید از چوب برای شروع آتش مبتنی بر اصطکاک استفاده کنید، چوب باید استخوان خشک شود. اگر چوب خشک نیست، ابتدا باید آن را خشک کنید.

  • مته دستی:

روش مته دستی اولیه ترین و سخت ترین روش است. تنها چیزی که نیاز دارید چوب، دست‌های خستگی‌ناپذیر و کمی اراده قوی است. در اینجا نحوه انجام آن تقدیم میگردد:

یک لانه چوبی بسازید. از لانه تینر شما برای تبدیل جرقه ای که ایجاد می کنید به شعله استفاده می شود. از هر چیزی که به راحتی آتش می گیرد، مانند علف خشک، برگ و پوست، لانه ای درست کنید.

شکاف خود را درست کنید. یک بریدگی V شکل را روی تخته آتشی خود ببرید و یک فرورفتگی کوچک در مجاورت آن ایجاد کنید.

پوست را زیر شکاف قرار دهید. از پوست برای گرفتن جرقه آتش از اصطکاک بین دوک و تخته آتش استفاده می شود.

شروع به چرخیدن کنید. دوک را در فرورفتگی روی تخته آتش خود قرار دهید. دوک شما باید حدود 60 سانتیمتر طول داشته باشد تا به درستی کار کند. فشار را روی تخته نگه دارید و شروع به چرخاندن دوک بین دستان خود کنید و آنها را به سرعت به سمت پایین دوک بکشید. این کار را تا زمانی که اخگر روی تخته آتش تشکیل شود ادامه دهید.

آتش بزن! هنگامی که یک جرقه درخشان را مشاهده کردید، روی تخته آتش ضربه بزنید تا جرقه آتش خود را روی قطعه پوست بیاندازید. پوست درخت را به لانه ی گیاه خود منتقل کنید. به آرامی روی آن باد کنید تا شعله شما روشن شود.

  • گاوآهن آتش:

تخته آتش خود را آماده کنید. یک شیار در تخته آتش نشانی ببرید. این مسیر شما برای اسپیندل خواهد بود.

مالش! نوک دوک خود را بردارید و آن را در شیار تخته آتش خود قرار دهید. شروع به مالیدن نوک دوک به بالا و پایین شیار کنید.

آتش به پا کن لانه چوبی خود را در انتهای تخته آتش بگذارید، به طوری که هنگام مالش، اخگرها را در آن شخم بزنید. هنگامی که یکی را گرفتید، لانه را به آرامی باد کنید و آن آتش را روشن کنید.

  • دریل کمانی:

مته کمانی احتمالاً مؤثرترین روش مبتنی بر اصطکاک برای استفاده است زیرا حفظ سرعت و فشار مورد نیاز برای ایجاد اصطکاک کافی برای شروع آتش آسان‌تر است. علاوه بر دوک و تخته آتش، به یک سوکت و یک کمان نیز نیاز دارید.

یک سوکت بگیرید. سوکت برای فشار دادن به انتهای دیگر اسپیندل در حالی که آن را با کمان می چرخانید استفاده می شود. سوکت می تواند سنگ یا تکه چوب دیگری باشد. اگر از تکه چوب دیگری استفاده می‌کنید، سعی کنید قطعه سخت‌تری نسبت به چیزی که برای دوک استفاده می‌کنید پیدا کنید. چوب با شیره و روغن خوب است زیرا یک روان کننده بین دوک و سوکت ایجاد می کند.

تعظیم کن طول کمان باید به اندازه بازوی شما باشد. از یک تکه چوب انعطاف پذیر که انحنای کمی دارد استفاده کنید. رشته کمان می تواند هر چیزی باشد: بند کفش، طناب، نوار پوست خام و غیره. فقط چیزی را پیدا کنید که نشکند. کمان خود را ببندید و آماده رفتن هستید.

تخته آتش را آماده کنید. یک بریدگی v شکل برش دهید و در مجاورت آن فرورفتگی در تخته آتش ایجاد کنید. زیر بریدگی، چوب خود را قرار دهید.

دوک را نخ کنید. دوک را در یک حلقه از رشته کمان بگیرید. یک سر دوک را در تخته آتش قرار دهید و با سوکت خود روی سر دیگر فشار وارد کنید.

شروع به اره کردن کنید. با استفاده از کمان، شروع به اره کردن به جلو و عقب کنید. شما اساساً یک مته مکانیکی ابتدایی ایجاد کرده اید. دوک باید به سرعت بچرخد. به اره کردن ادامه دهید تا زمانی که یک اخگر ایجاد کنید.

آتشت را درست کن اخگر را داخل لانه ی تینر بیندازید و به آرامی روی آن باد کنید. خودت آتش گرفتی

  • سنگ چخماق و فولاد:

این قدیمی است

آماده به کار همیشه ایده خوبی است که در یک سفر کمپینگ یک ست چخماق و استیل خوب همراه خود داشته باشید. کبریت ها ممکن است خیس شوند و تقریباً بی فایده شوند، اما هنوز هم می توانید جرقه ای از قرار دادن فولاد روی یک قطعه سنگ چخماق دریافت کنید.

اگر بدون ست سنگ چخماق و استیل گرفتار شدید، همیشه می توانید با استفاده از کوارتزیت و تیغه فولادی چاقوی جیبی خود بداهه پردازی کنید (اینطور نیست که شما چاقوی جیبی خود را حمل می کنید؟). به پارچه زغال سنگ نیز نیاز خواهید داشت. پارچه چار پارچه ای است که به زغال تبدیل شده است. جرقه‌ای می‌گیرد و بدون ترکیدن شعله، دود می‌کند. اگر پارچه زغال اخته ندارید، یک تکه قارچ یا توس این کار را می کند.

سنگ و پارچه زغال سنگ را بگیرید. تکه سنگ را بین انگشت شست و سبابه خود بگیرید. مطمئن شوید که یک لبه در حدود 5.5 الی8.8 سانتیمتر آویزان است. زغال سنگ بین شست و سنگ چخماق را بگیرید.

ضربه! پشت ضربه گیر فولادی را بگیرید یا از پشت تیغه چاقوی خود استفاده کنید. چند بار فولاد را به سنگ چخماق بزنید. جرقه های حاصل از فولاد می پرند و روی پارچه زغال سنگ فرو می روند و باعث درخشش می شوند.

آتش به پا کن پارچه زغال اخته خود را در یک لانه تا کنید و به آرامی روی آن باد کنید تا شعله روشن شود.

روش های مبتنی بر لنز

استفاده از لنز برای روشن کردن آتش یک روش آسان و بی همتا است. هر پسری که مردان ارتش پلاستیک سبز را با ذره بین آب کرده باشد، می داند که چگونه این کار را انجام دهد. اگر تصادفاً هرگز مردان ارتش پلاستیک سبز را آب نکرده اید، این تکنیک است.

  • لنزهای سنتی:

برای ایجاد آتش، تنها چیزی که نیاز دارید نوعی لنز است تا نور خورشید را روی یک نقطه خاص متمرکز کنید. یک ذره بین، عینک یا لنزهای دوچشمی همه کار می کنند. اگر مقداری آب به لنز اضافه کنید، می توانید پرتو را تشدید کنید. عدسی را به سمت خورشید بگیرید تا پرتو را تا حد امکان در ناحیه کوچکی متمرکز کنید. لانه چوبی خود را زیر این نقطه قرار دهید و به زودی برای خود آتش خواهید گرفت.

تنها عیب روش مبتنی بر لنز این است که فقط زمانی کار می‌کند که آفتاب داشته باشید. بنابراین اگر شب یا ابری باشد، شانسی نخواهید داشت

علاوه بر روش معمولی لنز، سه روش عجیب و غریب، اما موثر، مبتنی بر لنز نیز برای شروع آتش وجود دارد.

  • بادکنک و کاندوم:

با پر کردن یک بادکنک یا کاندوم با آب، می توانید این اشیاء معمولی را به لنزهای آتش زا تبدیل کنید.

کاندوم یا بادکنک را با آب پر کنید و انتهای آن را ببندید. شما می خواهید آن را تا حد امکان کروی کنید. بادکنک یا کاندوم باد شده را خیلی بزرگ نکنید در غیر این صورت نقطه کانونی نور خورشید را مخدوش میکند. بادکنک را فشار دهید تا شکلی پیدا کنید که یک دایره نوری تیز به شما بدهد. سعی کنید کاندوم را در وسط فشار دهید تا دو عدسی کوچکتر تشکیل شود.

کاندوم و بادکنک هر دو فاصله کانونی کوتاه تری نسبت به لنزهای معمولی دارند. آنها را در فاصله 3تا 6 سانتیمتر از تاندرس خود نگه دارید.

  • آتش از یخ:

آتش از یخ فقط کلیشه‌ای احمقانه نیست که برای تم‌های دوره دبیرستان استفاده می‌شود. در واقع می توانید از یک تکه یخ آتش درست کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یخ را به شکل عدسی در آورید و سپس از آن همانطور که هنگام روشن کردن آتش با هر لنز دیگری استفاده می کنید استفاده کنید. این روش می تواند به ویژه برای کمپینگ زمستانی مفید باشد.

آب زلال بگیرید برای این کار، یخ باید شفاف باشد. اگر کدر باشد یا ناخالصی های دیگری داشته باشد، کار نمیکند. بهترین راه برای به دست آوردن یک بلوک یخ شفاف این است که یک کاسه، فنجان یا ظرفی از فویل را با آب شفاف دریاچه یا برکه یا برف ذوب شده پر کنید. بگذارید یخ بزند تا یخ شود. بلوک شما باید حدود 5.5 سانتیمتر ضخامت داشته باشد تا کار کند.

لنز خود را فرم دهید از چاقوی خود برای شکل دادن به یخ به صورت عدسی استفاده کنید. به یاد داشته باشید که شکل لنز در وسط ضخیم تر و در نزدیکی لبه ها باریک تر است.

لنز خود را جلا دهید بعد از اینکه به شکل خشن یک لنز رسیدید، شکل دادن به آن را با صیقل دادن با دستان خود به پایان برسانید. گرمای دستان شما به اندازه کافی یخ را ذوب می کند تا سطح صاف و خوبی داشته باشید.

آتش به پا کن لنز یخی خود را مانند هر لنز دیگری به سمت خورشید بگیرید. نور را روی لانه‌ی رنگی خود متمرکز کنید و ببینید که یک کلیشه‌ای احمقانه را زنده می‌کنید.

  • قوطی نوشابه و شکلات:

یک مورد عجیب که دانستن آن جالب است.

کف قوطی نوشابه را با شکلات جلا دهید. شکلات خود را باز کنید و شروع به مالیدن آن به کف قوطی نوشابه کنید. شکلات به عنوان یک پولیش عمل می کند و باعث می شود ته قوطی مانند یک آینه بدرخشد. اگر شکلات همراه خود ندارید، خمیر دندان نیز موثر است.

آتشت را درست کن پس از صیقل دادن ته قوطی، چیزی که دارید اساساً یک آینه سهموی است. نور خورشید از پایین قوطی منعکس می شود و یک نقطه کانونی واحد را تشکیل می دهد. این شبیه نحوه عملکرد یک تلسکوپ آینه ای است.

پایین قوطی را به سمت خورشید بگیرید. شما یک پرتو نور بسیار متمرکز ایجاد کرده اید که مستقیماً به سمت تار شما می رود. تیدر را حدود 3 سانتیمتر از نقطه کانونی نور بازتابنده قرار دهید. در چند ثانیه باید شعله داشته باشید.

  • باتری و پشم فولادی:

این یکی بسیار آسان است و امتحان کردن آن در خانه، به خصوص با بچه ها، سرگرم کننده است.

پشم فولادی را دراز کنید. شما می خواهید حدود 15 سانتیمتر طول و 3.5 سانتیمتر عرض داشته باشید.

باتری را روی پشم فولادی بمالید. پشم فولاد را در یک دست و باتری را در دست دیگر نگه دارید

بهتر است از باتری های 9 ولتی استفاده کنیم بهترین عملکرد را دارند. طرف های باتری را با “تماس ها” روی پشم بمالید. پشم شروع به درخشش و سوختن خواهد کرد. به آرامی روی آن باد کنید.

پشم در حال سوختن را به لانه خود منتقل کنید. شعله پشم به سرعت خاموش می شود، بنابراین زمان را تلف نکنید.

لطفا جهت مشاوره رایگان در خصوص هزینه برق شومینه برقی مصرف برق شومینه یا ثبت سفارش تماس یا واتساپ پیام ارسال فرمائید.
با تشکر

84 61 687 – 0912 خانلـو

کارشناسان فروش:

88 21 128 – 0920

52 79 143 – 0921

هیزم تزئینی در شومینه لوکس ایران

روش های روشن کردن آتش بدون کبریت هیزم شومینه

جهت دریافت قیمت شومینه با ما شومینه لوکس ایران کلیک در تماس باشید.

جهت خرید شومینه به فروشگاه شومینه شومینه لوکس ایران کلیک مراجعه فرمائید.

آیا به یک مرکز خریدهیزم فکر می‌کنید؟ لطفا به لینک فوق کلیک فرمائید.

آیا به یک تیم حرفه ای جهت بازسازی ساختمان یا تعمیرات ساختمان خود فکر می‌کنید؟ ما می توانیم کمک کنیم!

جهت اجرا دیوار کاذب شومینه یا کناف برای باکس هیزم شومینه الوار تزئینی و اجرای صفر تا صد تیم حرفه ای گروه صنعتی شومینه لوکس ایران در خدمت شما بزرگواران می‌باشد. فقط کافیه با ما در تماس باشید.

همچنین می توانید انواع شومینه برقی و شومینه گازی و شومینه اتانولی و شومینه کلاسیک و شومینه نئو کلاسیک و شومینه برقی چهارفصل شومینه لوکس ایران در مدل های مختلف را از شومینه لوکس ایران تهیه کنید.


جهت دریافت مشاوره یا قیمت و کاتالوگ تولیدات شومینه شومینه لوکس ایران جهت خرید با شمار ه ۰۹۱۲۶۸۷۶۱۸۴ آقای خانلو تماس حاصل فرمائید.

اینستاگرام شومینه لوکس ایران

منبع: plfirepaces.com

قدیمی تر

هزینه برق شومینه برقی مصرف برق شومینه

جدیدتر

برای خرید شومینه چه نکاتی باید توجه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید فروشگاه
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

ایجاد یک حساب کاربری