بلاگ

خانهاکسسوریتاریخچه درخت کریسمس

تاریخچه درخت کریسمس

تاریخچه درخت کریسمس

با توجه به اینکه در مقاله قبل در خصوص ایده دیزاین کریسمس با شومینه صحبتی داشتیم تصمیم گرفتیم به تاریخچه درخت کریسمس بپردازیم. با ما همراه باشید.

تاریخچه درخت کریسمس در شومینه لوکس ایران

درخت کریسمس شومینه لوکس ایران

درختان همیشه سبز (و سایر گیاهان همیشه سبز) به طور سنتی برای جشن گرفتن جشن های زمستانی (پیش از مسیحیت / بت پرستی و مسیحی) برای هزاران سال استفاده می شدند. پیش از مسیحیت/ مشرکان از شاخه‌های درختان همیشه سبز برای تزئین خانه‌های خود در انقلاب زمستانی استفاده می‌کردند، زیرا باعث می‌شد به بهار آینده فکر کنند. رومی ها از درختان صنوبر برای تزئین معابد خود در جشنواره Saturnalia استفاده می کردند. با این حال، آنها کاملاً با آنچه ما اکنون به عنوان درخت کریسمس فکر می کنیم متفاوت بودند.

هیچ کس واقعاً مطمئن نیست که اولین بار از درخت صنوبر به عنوان درخت کریسمس استفاده شده است. احتمالاً حدود 1000 سال پیش در شمال اروپا آغاز شد.

تاریخچه درخت کریسمس در شومینه لوکس ایران

درخت کریسمس نوک برفی

تاریخچه درخت کریسمس در شومینه لوکس ایران

درخت کریسمس برگ سوزنی

درختان کریسمس ممکن است به عنوان “درختان بهشت” (شاخه ها یا قاب های چوبی تزئین شده با سیب) شروع شده باشند.

این ها در نمایشنامه های معجزه یا معجزه آلمانی قرون وسطایی استفاده می شد که در هنگام ظهور و در شب کریسمس در مقابل کلیساها اجرا می شد. در تقویم های اولیه کلیسای قدیسان، 24 دسامبر روز آدم و حوا بود. درخت بهشت ​​نمایانگر باغ عدن بود. اغلب قبل از شروع نمایش، به عنوان راهی برای تبلیغ نمایشنامه، در اطراف شهر رژه می رفت. نمایشنامه ها داستان های کتاب مقدس را برای افرادی که نمی توانستند بخوانند تعریف می کردند.

درختان کریسمس همانطور که به وجود آمدند، اکنون از اواخر دهه 1400 تا 1500 شروع شده اند. در آلمان کنونی (در آن زمان امپراتوری مقدس روم بود)، درخت بهشت ​​تزئینات بیشتری روی خود داشت (گاهی اوقات ویفرهای عشایری، گیلاس و بعدها تزئینات شیرینی از ستاره ها، زنگ ها، فرشتگان و غیره اضافه می شد) و حتی یک نام مستعار جدید به خود گرفت. “کریستبام” یا “درخت مسیح”.

برخی از درختان کریسمس اولیه، در بسیاری از نقاط اروپای شمالی، گیاهان گیلاس یا زالزالک (یا شاخه‌ای از گیاه) بودند که در گلدان‌ها می‌گذاشتند و داخل آن می‌آوردند تا در زمان کریسمس گل دهند. اگر نمی‌توانستید یک گیاه واقعی را بخرید، مردم هرم‌هایی از چوب می‌ساختند و آن‌ها را به گونه‌ای تزئین می‌کردند که مانند یک درخت با کاغذ، سیب و شمع به نظر برسد. این احتمال وجود دارد که درختان هرمی چوبی مانند درختان بهشتی باشند. گاهی اوقات آنها را به جای نمایش در خانه، از خانه ای به خانه دیگر می بردند.

برخی از درختان (یا حداقل نوک کوچک آنها یا شاخه های درخت صنوبر) عمدتاً در برخی از مناطق آلمان، برخی از کشورهای اسلاوی و بخش هایی از لهستان از سقف آویزان شدند. این ممکن است برای صرفه جویی در فضا بوده است یا فقط به نظر می رسیدند که از تیرها آویزان شده بودند! (اگر قلاب های روشنایی روی سقف دارید، آنها همچنین مکانی واضح برای آویزان کردن وسایل خواهند بود.)

اولین استفاده مستند از درخت در جشن های کریسمس و سال نو بین شهرهای تالین در استونی و ریگا در لتونی بحث می شود! هر دو ادعا می کنند که اولین درختان را داشته اند. تالین در سال 1441 و ریگا در سال 1510. هر دو درخت توسط “برادری سر سیاه” که انجمنی از بازرگانان مجرد محلی، صاحبان کشتی، و خارجی ها در لیوونیا (استونی و لتونی کنونی) بود، کاشته شدند.

تاریخچه درخت کریسمس در شومینه لوکس ایران

دیزاین درخت کریسمس

تاریخچه درخت کریسمس اطلاعات کمی در مورد هر دو درخت وجود دارد، به جز اینکه آنها را در میدان شهر قرار دادند، توسط برادران سر سیاه در اطراف رقصیدند و سپس به آتش کشیدند. این مانند رسم یادگاری است. کلمه مورد استفاده برای “درخت” همچنین می تواند به معنای دکل یا تیر باشد، درخت ممکن است شبیه “درخت بهشت” یا یک شمعدان چوبی شکل درخت باشد تا یک درخت “واقعی”.

تصویری از آلمان در سال 1521 که درختی را نشان می دهد که در حال رژه در خیابان ها با مردی سوار بر اسب پشت آن است. مرد لباس اسقف پوشیده است که احتمالاً نماینده سنت نیکلاس است.

در سال 1584، مورخ بالتاسار روسو در مورد سنتی در ریگا نوشت که درخت صنوبر تزئین شده در میدان بازار که در آن مردان جوان «با گله ای از دوشیزگان و زنان رفتند، ابتدا در آنجا آواز خواندند و رقصیدند و سپس درخت را به آتش کشیدند». . سابقه یک درخت کوچک در برمن، آلمان از سال 1570 وجود دارد. این درخت به عنوان درختی است که با “سیب، آجیل، خرما، چوب شور و گل های کاغذی” تزئین شده است. در یک «خانه اصناف» (محل ملاقات یک جامعه مردان تجاری در شهر) به نمایش گذاشته شد.

اولین کسی که درخت کریسمس را به شکلی که امروز می شناسیم به خانه آورد، ممکن است واعظ آلمانی قرن شانزدهم مارتین لوتر باشد. داستانی نقل می شود که یک شب قبل از کریسمس، او در جنگل قدم می زد و به بالا نگاه کرد تا ستاره هایی را ببیند که از میان شاخه های درخت می درخشند. آنقدر زیبا بود که به خانه رفت و به فرزندانش گفت که او را به یاد عیسی می اندازد که ستارگان آسمان را ترک کرد تا در کریسمس به زمین بیاید. بنابراین او درختی را به خانه خود آورد و آن را با شمع تزئین کرد تا نشان دهنده ستاره ها باشد.

تاریخچه درخت کریسمس در شومینه لوکس ایران

درخت کریسمس تزئین شده در شومینه لوکس ایران

بعضی ها می گویند این همان درخت ریگا است، اما اینطور نیست! به نظر می رسد داستان درباره مارتین لوتر مربوط به سال 1536 باشد و درخت ریگا در ابتدا چند دهه قبل از آن اتفاق افتاده است.

رسم داشتن درخت کریسمس به خوبی می توانست در امتداد دریای بالتیک، از لتونی تا آلمان، سفر کند. در دهه‌های 1400 و 1500، کشورهایی که اکنون آلمان و لتونی هستند، بخشی از دو امپراتوری بزرگ‌تر همسایه بودند. صنوبر، یا سایر درختان همیشه سبز مانند مخروطیان، در سراسر اروپای شمالی در این زمان رایج بود، به همین دلیل است که صنوبر و درختان مخروطی به درخت کریسمس “استاندارد” تبدیل شدند.

داستان دیگری در خصوص تاریخچه درخت کریسمس می گوید که سنت بونیفاس کردیتون (روستای در دوون، انگلستان) در قرن هشتم انگلستان را ترک کرد و به آلمان سفر کرد تا برای قبایل آلمانی پیش از مسیحیت/بت پرستان موعظه کند و آنها را به مسیحیت تبدیل کند. گفته می شود که او با گروهی از مشرکان پیش از مسیحیت مواجه شده است که می خواستند یک پسر جوان را هنگام پرستش درخت بلوط به افتخار ثور قربانی کنند.

سنت بونیفاس با عصبانیت و برای جلوگیری از قربانی، درخت بلوط را قطع کرد و در کمال تعجب، درخت صنوبر جوانی از ریشه درخت بلوط بیرون آمد.

سنت بونیفاس این را نشانه ایمان مسیحی دانست و پیروانش درخت را با شمع تزئین کردند تا سنت بونیفاس بتواند شبانه برای مشرکان پیش از مسیحیت موعظه کند.

سنت بونیفاس مطمئناً در گسترش مسیحیت در بخش‌هایی از آلمان نقش داشته است، اگرچه به نظر می‌رسد افسانه‌های این درخت چندین قرن بعد آغاز شده است و در نوشته‌های اولیه درباره سنت بونیفاس ذکر نشده است.

آیا به یک درخت کریسمس برای دیزاین کریسمس خود فکر می کنید؟ ما می توانیم کمک کنیم!

بیشتر بخوانید:دیزاین کریسمس با شومینه

همچنین می توانیدانواع شومینه های برقی در مدل های مختلف را از شومینه لوکس ایران تهیه کنید.

برای خرید درخت کریسمس با ما در ارتباط باشید.

جهت دریافت مشاوره یا قیمت و کاتالوگ تولیدات شومینه معلق شومینه لوکس ایران جهت خرید با شمار ه ۰۹۱۲۶۸۷۶۱۸۴ آقای خانلو تماس حاصل فرمائید.

کارشناسان فروش:

09201282188

09214347952

اینستاگرام شومینه لوکس ایران

منبع: whychristmas

قدیمی تر

دیزاین کریسمس با شومینه در 2022

جدیدتر

صندلی ریلکسی راک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید فروشگاه
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

ایجاد یک حساب کاربری