بلاگ

خانهشومینهشومینه من شعله ور نمی شود، مشکل چیه؟
شومینه من شعله ور نمی شود، مشکل چیه؟

شومینه من شعله ور نمی شود، مشکل چیه؟

رایج ترین مسائلی که صاحبان با آن روبرو هستند، آماده شدن برای ماه های سردتر و روشن کردن شومینه ها اکثر صاحبان شومینه با این مشکل و سوال که شومینه من شعله ور نمی شود، مشکل چیه؟ مواجه می شوند.
شومینه هیزمی مظهر جذابیت و شادی زمستانی است. شکسته شدن اجاق چوبی خود راهی سریع برای جلوگیری از جشن در راه است.
خوشبختانه وقتی شومینه شما کار نمی کند راه حل های ساده زیادی وجود دارد. در این راهنما، تمام راه‌های عیب‌یابی مشکلات اشتعال شومینه‌های چوبی و گازی و همچنین شومینه های دیگر را خواهید آموخت.
شومینه لوکس ایران/ شومینه گازی/شومینه من شعله ور نمی شود، مشکل چیه؟

شومینه من شعله ور نمی شود، مشکل چیه؟

ملزومات ایمنی شومینه

اصول اولیه ایمنی شومینه شامل نصب آشکارساز دود و آشکارساز مونوکسید کربن در همان اتاق با شومینه است. همچنین باز کردن دودکش قبل از شروع آتش سوزی بسیار مهم است. نگهداری مناسب شومینه برای ایمنی شومینه ضروری است. در اینجا نکات مهم نگهداری شومینه برای گرم نگه داشتن شما در زمستان امسال آمده است:
  • همیشه خاکستر آتش قبلی را تمیز کنید
  • به طور مرتب دودکش را برای انسداد بررسی کنید
  • هر سال یک بازرسی حرفه ای دودکش بگیرید
هرگز نباید شومینه را در زمان آتش سوزی بدون مراقبت رها کنید. همیشه قبل از رفتن به رختخواب یا خروج از خانه آتش را خاموش کنید.
شومینه لوکس ایران/ شومینه هیزمی/ مشکل مشتعل نشدن شعله شومینه هیزمی

شومینه هیزمی/شومینه لوکس ایران

مسائل مربوط به شومینه چوبی

اگر با شومینه چوبی خود مشکل دارید، ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد. این احتمال وجود دارد که کمی عیب یابی به منبع مشکل منجر شود.

دودکش مسدود شده

دودکش مسدود شده می تواند باعث ایجاد دوده و بقایای کرئوزوت در شومینه شما شود. اگر نادیده گرفته شود، این انسداد می تواند باعث آتش سوزی شود – اما نه آن گونه که شما می خواهید. بهترین راه برای مقابله با دودکش مسدود شده تماس با یک متخصص است. اگر ترجیح می دهید خودتان آن را تمیز کنید، باید روی پشت بام خود قرار بگیرید و با استفاده از یک برس سیمی دودکش، انسداد را برطرف کنید.

فشار ناکافی

فشار ناکافی در شومینه شما به این معنی است که اکسیژن کافی برای ایجاد آتش وجود ندارد. اگر فکر می‌کنید مشکل از بادکش ناکافی است، ممکن است دودکش مسدود شده باشد یا دمپر شما کاملاً باز نباشد.
گزینه دیگر این است که سعی کنید در حین شعله ور کردن آتش در اجاق هیزمی خود را باز بگذارید.

دودکش سرد

دودکش سرد نیز می تواند کشش ناکافی ایجاد کند. قبل از شروع آتش سوزی، دودکش را با یک منبع حرارتی گرم کنید.

کنده های بزرگ یا مرطوب

کنده های بزرگ و مرطوب به خوبی نمی سوزند. چوب سبز و مرطوب به تشکیل دوده کمک می کند. همچنین باعث ایجاد دود به مراتب بیشتر می شود همیشه چوب های خشک و قدیمی را بسوزانید. قطعات کوچکتر چوب سریعتر، بهتر می سوزند و دود کمتری ایجاد می کنند.

دودکش خیلی کوتاه است

برای اینکه آتش به درستی بسوزد، دودکش باید به اندازه کافی بلند باشد تا آبکشی ایمن و کافی ایجاد کند. اگر دودکش شما خیلی کوتاه باشد، نمی تواند شومینه را به درستی تخلیه کند. دودکش کوتاه نیز خطر آتش سوزی است.

مسائل مربوط به شومینه گازی

شومینه های گازی مظهر راحتی در ماه های سرد زمستان هستند. اگر شومینه گازی یا برقی دارید، مشکلات احتراق که ممکن است داشته باشید به احتمال زیاد ماهیت مکانیکی دارند.
شومینه های گازی شومینه لوکس ایران

شومینه گازی

پیلوت

سوئیچ شومینه گازی کار نمی کند؟ یکی از رایج ترین مشکلات، چراغ پیلوت است. شیر اصلی گاز شومینه برقی خود را بررسی کنید تا از روشن بودن گاز مطمئن شوید.

ترموپیل

ترموپیل مکانیزمی است که با روشن کردن شومینه دریچه گاز را باز می کند. خروجی دماسنج خود را با استفاده از یک مولتی متر تست کنید تا مطمئن شوید که برق کافی تولید می کند. اگر دماسنج شما کمتر از 300 میلی ولت جریان دارد، برای روشن کردن شومینه شما کافی نخواهد بود.

تامین گاز

منبع ناکافی گاز یکی دیگر از دلایل احتمالی روشن نشدن شومینه شما است. برای اطمینان از جریان گاز، شیر کلید را تا جایی که می توانید بچرخانید تا خط گاز باز شود. سپس شومینه خود را روشن کنید. شما باید بتوانید از دکمه کنترل گاز برای افزایش یا کاهش سطح شعله استفاده کنید.

فشار گاز

معیوب بودن شیر گاز باعث ایجاد مشکلاتی در فشار گاز شومینه شما می شود. تعیین اینکه آیا مشکل فشار گاز وجود دارد یا خیر، آسان نیست. بهترین راه برای تشخیص این است که ارتفاع شعله ها را بررسی کنید.
اگر شعله های شومینه گازی شما کم است، نشانه ناکافی بودن فشار ورودی یا خروجی است.

تنظیم ترموستات

مشکل ممکن است این باشد که ترموستات شما خیلی پایین تنظیم شده است. تنظیم ترموستات ممکن است راه حلی برای مشکل احتراق شما باشد.

باتری ها

باتری های مرده در ریموت یا گیرنده شومینه شما از آتش گرفتن شومینه شما جلوگیری می کند. باتری های خود را تست کنید یا یک مجموعه جدید را امتحان کنید.

دهانه مشعل

گرفتگی مشعل باعث ایجاد دوده می شود. دهانه مشعل خود را تمیز کنید و دوباره شومینه را روشن کنید.

شیشه

متوجه تراکم در درب شیشه ای شومینه خود شده اید؟ اگر با گرم شدن آتش نسوزد، سعی کنید آن را پاک کنید.

سیم کشی

سیم کشی ناکافی می تواند باعث ایجاد مشکل در ترموپل یا ترموکوپل شومینه شما شود. اگر هر چیز دیگری را امتحان کرده اید، با یک متخصص تماس بگیرید تا سیم کشی معیوب را بررسی کند.

مشکلات اجاق گاز پلت

شومینه لوکس ایران / شومینه اتانولی

شومینه لوکس ایران / شومینه اتانولی

منبع تغذیه

با بررسی منبع برق خود شروع کنید. باید مطمئن شوید که برق به موتور اجاق گاز پلت می رسد. می توانید این کار را با آزمایش پریز با یک تستر ولتاژ انجام دهید.

تامین پلت

به راحتی می توان به مکانیسم گلوله های خود تغذیه عادت کرد و فراموش کرد که گلوله های بیشتری اضافه کند. قیف خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که گلوله های کافی برای سوخت اجاق وجود دارد.

دیگ سوخته و کثیف

اجاق های پلت به دیگ های کثیف سوختگی بسیار حساس هستند. خاکستر باقی مانده ممکن است دلیلی باشد که اجاق گاز شما مشتعل نمی شود. دیگ سوختگی را تمیز کنید و دوباره اجاق گاز را روشن کنید.

مسائل احتراق

مشکل می تواند این باشد که نسبت هوا به گلوله مناسب را ندارید. سعی کنید جریان هوا را افزایش دهید. اگر این کار نکرد، ممکن است زمان آن رسیده باشد که کنترل پنل خود را تعویض کنید.

سنسور فشار

وقتی فشار منفی کافی باشد، سنسور فشار اجاق گاز گلوله شما باز می ماند. اگر فشار منفی به زیر محدوده ایمن کاهش یابد، سنسور باز می شود و اجاق گاز خاموش می شود.

گیر کردن مارپیچ

هنگامی که زباله وارد قیف می شود می تواند باعث گیر کردن مارپیچ شود. قیف را تمیز کنید، مارپیچ را بردارید و جایگزین کنید، یا یک موتور جدید نصب کنید.

جریان پس زمینه

پس زمینه نباید با اجاق گازهای گلوله مشکلی ایجاد کند. دمنده احتراق اجاق گاز یک جریان القایی برای مقابله با مشکلات بالقوه در پس زمینه ایجاد می کند. اگر در حال تجربه عقبگرد هستید، به احتمال زیاد مشکل از منبع برق شماست.

چه زمان باید به یک تکنسین شومینه حرفه ای مراجعه کنید؟!

اگر تمام گزینه های عیب یابی در این راهنما را امتحان کرده اید و هیچ چیز جواب نمی دهد، احتمالا وقت آن رسیده است که با یک تکنسین شومینه حرفه ای تماس بگیرید. همچنین باید با یک متخصص تماس بگیرید تا هر گونه تمیزکاری و نگهداری را که خودتان در انجام آن احساس راحتی نمی کنید، انجام دهد.

شومینه من شعله ور نمی شود، مشکل چیه؟ چه کاری باید انجام بدم؟

وقتی صحبت از آرامش و جشن زمستانی می شود، نمی توانید فضای یک شومینه را شکست دهید. دلایلی که چرا شومینه شعله ور نمی شود، از برق ناکافی گرفته تا جریان ناکافی اکسیژن تا دودکش های گرفتگی و موارد دیگر را شامل می شود.
نگهداری و مراقبت منظم از شومینه بهترین راه برای اطمینان از اینکه شومینه شما در تمام زمستان در شرایط کار باقی می ماند.
آیا برای نصب شومینه گازی کمک می خواهید؟  تیم ما هر نوع نصب شومینه از جمله شومینه های گازی، تبخیری، اتانولی، چوبی و برقی را ارائه می دهد.

جهت دریافت مشاوره یا قیمت و کاتالوگ تولیدات شومینه معلق شومینه لوکس ایران جهت خرید با شمار ه ۰۹۱۲۶۸۷۶۱۸۴ آقای خانلو تماس حاصل فرمائید.

اینستاگرام شومینه لوکس ایران

قدیمی تر

مزایای نصب شومینه گازی

جدیدتر

شومینه های چند طرفه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید فروشگاه
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

ایجاد یک حساب کاربری