بلاگ

خانهشومینه اتانولیشومینه اتانولی چیست
شومینه-اتانولی-چیست

شومینه اتانولی چیست

در این مقاله قصد داریم به سوال بیشتر مشتریان که شومینه اتانولی چیست پاسخ دهیم و یک سری اطلاعات در مورد این نوع شومینه ها در اختیارتان قرار دهیم. امروزه جایگزین های زیادی برای شومینه های هیزمی سنتی وجود دارد. شومینه های اتانولی یکی از آنهاست.

در این مقاله همه چیزهایی که باید در مورد شومینه های اتانولی بدانید توضیح داده شده است: تعریف شومینه های اتانولی، نحوه کار آنها، چه سوختی استفاده می کنند، چگونه آنها را نصب کنند، و هزینه کارکرد آنها چقدر است.

انواع مدرن شومینه ها کارآمدتر، سازگار با محیط زیست، مراقبت آسان تر و مقرون به صرفه تر هستند. اگر به دنبال خرد کردن چوب، تمیز کردن خاکستر، دود و بوی چوب نیستید، می‌توانید یکی از این گزینه‌ها را در نظر بگیرید:
احتمالاً قبلاً در مورد شومینه های گازی و برقی شنیده اید. اما شومینه های اتانول و ژل نسبتاً جدید هستند و همه اطلاعات  چندانی راجب این شومینه ها نمی دانند. بیایید کمی در مورد این شومینه های نوآورانه و سازگار با محیط زیست بیاموزیم.

شومینه اتانولی چیست؟

شومینه زیستی (همچنین به عنوان شومینه اتانول زیستی، شومینه اتانولی نیز شناخته می شود) نوعی شومینه یا کوره با مناطق ترکیبی برای تولید گرما و فرآیند تکنولوژیکی، احتراق سوخت (الکل غیر طبیعی) است. این شومینه نیازی به دودکش ندارد و شعله واقعی می دهد نه تقلیدی. نصب در هر مکانی از اتاق امکان پذیر است.
شومینه اتانولی شومینه لوکس ایران

شومینه اتانولی چیست

به عبارت ساده، شومینه اتانولی یک شومینه بدون دریچه است که با سوخت پاک اتانول کار می کند. این سوخت مبتنی بر الکل است، شعله های آتش واقعی ایجاد می کند و در هنگام سوختن هیچ دود، بو یا مواد شیمیایی خطرناکی تولید نمی کند. به همین دلیل است که آنها به دودکش، دریچه یا دودکش خاصی نیاز ندارند و می‌توانند تقریباً در هر مکانی نصب شوند.

شومینه های اتانولی چگونه کار می کنند؟

شومینه های اتانولی مانند شمع عمل می کنند. سوخت اتانول مبتنی بر الکل را می سوزاند. در ظرف مشعل سوخت می‌ریزید و آن را با فندک بلند روشن می‌کنید. در بسیاری از مدل‌ها، اندازه شعله را می‌توان با کاهش دهانه مشعل کنترل کرد. با بستن کامل مشعل می توانید آن را در هر زمان خاموش کنید.

تفاوت بین شومینه های اتانول و ژل

شومینه های اتانول و ژل اغلب در یک دسته، دسته بندی می شوند، زیرا جزء اصلی سوخت آنها الکل است. این دو مزایای یکسان زیادی را ارائه می‌دهند، با این حال، ویژگی‌های متمایزی دارند که ممکن است یکی را به گزینه جذاب‌تری برای خانه شما تبدیل کند.

اگرچه تمرکز اصلی این مقاله بر روی شومینه‌های اتانولی است، ما یک جدول مقایسه در زیر ارائه کرده‌ایم تا یک ایده کلی در مورد تفاوت‌های بین این دو به شما ارائه دهیم.

شومینه اتانول در مقابل ژل

 اتانول ژل الکی
  • شعله های نارنجی پراکنده و درخشان
  • مایع قابل ریختن برای پر کردن مداوم ظرف مشعل استفاده می شود
  • 4,000-8,500 BTUs/Hr.
  • قابل تجزیه زیستی – ساخته شده از تخمیر قندهای حاصل از محصولات جنگلی گیاهی
  • 1 لیتر سوخت تا 5 ساعت می سوزد، ممکن است بسته به اندازه سینی سوخت متفاوت باشد
  • 10 تا 15 دقیقه طول می‌کشد تا گرم شود تا شعله به پتانسیل کامل خود برسد
  • جمع شده، شعله های غلیظ تر
  • قوطی های آماده برای استفاده مستقیماً در داخل شومینه قرار می گیرند و در صورت خالی بودن دور ریخته می شوند.
  • 2,500-3,000 BTUs/Hr.
  • ساخته شده با مخلوط ایزوپروپیل الکل خالص، آب، نمک (ایجاد اثر صدای تروق) و غلیظ کننده
  • هر 30 اونس. می تواند تا 2.5-3 ساعت دوام بیاورد
  • در حالی که می سوزد برای شبیه سازی صدای یک آتش سوزی واقعی هیزم، ترق می کند
  • تنها پس از 30 ثانیه از روشن شدن، شعله در پتانسیل کامل است

مزایای یک شومینه اتانول

1. پیکربندی ساده
در حالی که اجزای دقیق بسته به شومینه اتانولی مورد نظر متفاوت است، ویژگی های استاندارد شامل موارد زیر است:
  • بدنه
  • لوازم جانبی، مانند شیشه آتش‌نشانی، سنگ، و کنده‌های سرامیکی برای بهبود ظاهر؛ و..
  • مشعل – دیگ برای نگهداری سوخت اتانول

شومینه-اتانولی-

2. نصب آسان

شومینه های اتانولی ساده ترین شومینه ها برای نصب هستند. آنها به دودکش، اتصال لوله، یا ساخت و ساز یا بازسازی نیاز ندارند. به هیچ وجه فکر نکنید که خطوط گاز، خطوط برق یا هیچ کار درون دیواری وجود ندارد!

آنها بدون دریچه هستند و از آنجایی که با سوختی که مستقیماً در آنها می‌ریزید کار می‌کنند، می‌توانند به معنای واقعی کلمه در وسط اتاق قرار بگیرند.

Free Standing Ethanol Fireplace

شومینه های اتانولی تقریباً بدون مونتاژ هستند. تقریباً همه شومینه‌های اتانولی رومیزی مونتاژ می‌شوند، فقط قسمت مشعل اتانول را بلغزانید و شیشه‌های ایمنی را وصل کنید. شومینه های اتانولی ایستاده به یک مونتاژ ساده 5 قسمتی که بیش از 10 دقیقه طول نمی کشد و یک پیچ گوشتی نیاز دارند.
شومینه‌های اتانولی دیواری نیاز به نصب روی دیوار دارند، درست مانند آویزان کردن یک عکس یا تلویزیون صفحه تخت و تمام سخت‌افزار در جعبه موجود است.
3. قابل تنظیم
اگر بخواهید یک شومینه اتانول سفارشی بسازید، با پروژه پیچیده تری روبرو خواهید شد. نصب از پروژه‌ای به پروژه دیگر متفاوت است، با این حال، خود شومینه‌های اتانولی آماده استفاده از جعبه هستند.

جزء اصلی تمامی شومینه های اتانولی مشعل اتانول است. مشعل سوخت اتانول را نگه می دارد و دارای دهانه ای است که شعله از آن خارج می شود.

اگر به دنبال ساخت یک شومینه سفارشی، آتش گودال یا میز آتش هستید، مشعل های اتانول عالی هستند. مشعل هایی با عملکرد دستی ساده و مشعل هایی با قطعات الکترونیکی وجود دارند که می توان از راه دور کنترل کرد.

مرحله بعدی از یک مشعل، یک جعبه اتانول است. این شامل مشعل اتانول و دیوارهای فولادی ضد زنگ است که عایق بندی شده اند. اگر به دنبال ساخت یک شومینه اتانول یک یا دو طرفه هستید، یک جعبه اتانول یک انتخاب عالی است. درست مانند مشعل ها، فایرباکس ها با کنترل های دستی و الکترونیکی در دسترس هستند.

4. می توان آن را در هر جایی نصب کرد

شومینه های اتانولی را می توان در هر اتاقی استفاده کرد و برخی از مدل ها را حتی می توان در فضای باز نصب کرد. برخی از محبوب ترین تاسیسات شامل اتاق نشیمن و اتاق غذاخوری است. بسیاری از افراد این شومینه ها را در اتاق خواب و حمام یا حتی اتاق اسپای شخصی خود نصب می کنند.

EcoSmart Fire XL Series Stainless Steel Ethanol Fireplace Burner

شومینه های اتانولی در کافه ها، رستوران ها و هتل ها نیز محبوب هستند. آنها می توانند محیط را بهبود بخشند و مشتریان را به دلیل جذابیت خود جذب کنند. همانطور که در هنگام خرید هر مبلمانی وجود دارد، باید مطمئن شوید که اتاق شما به اندازه کافی بزرگ است تا شومینه ای را که می خواهید تهیه کنید.
5. آسان برای حرکت
هم شومینه های رومیزی و هم شومینه های ایستاده به راحتی از یک اتاق به اتاق دیگر یا از داخل به قسمت های بیرون منتقل می شوند. بسیاری از شومینه های ایستاده دارای چرخ هایی هستند که حرکت آنها را آسان تر می کند.
مهم: هنگام جابجایی شومینه اتانولی باید مطمئن شوید که حداقل به مدت 15 دقیقه روشن و خنک نشده است.
6. به عنوان یک میز پذیرایی می توان استفاده کرد

EcoSmart Fire Manhattan 50 Compact Rectangular Fire Pit Table

اگر به دنبال یک میز قهوه  یا میز پذیرایی منحصر به فرد برای اتاق نشیمن یا پاسیو بیرونی خود هستید، میزهای آتش نشانی شیک و مدرنی وجود دارد که با اتانول کار می کنند. از این میزها می توان در فضای داخلی و خارجی استفاده کرد. یا می توانید میز شومینه خود را با استفاده از مشعل اتانول بسازید.

آیا شومینه های اتانولی ایمن هستند؟

شومینه های اتانولی برای سلامتی شما بی خطر هستند و از نظر کیفیت هوا بسیار بهتر از شومینه های چوبی یا گازی هستند. در اینجا دلیل آن است:

نتیجه احتراق سوخت اتانول آب، بخار و دی اکسید کربن تولید می کند. مقدار دی اکسید کربن یا CO2 منتشر شده از سوزاندن سوخت اتانول به مدت 3 ساعت تقریباً معادل مقدار CO2 تولید شده از سوزاندن 2 شمع با اندازه متوسط ​​است!

سوخت اتانول (بیو اتانول) چیست؟

سوخت زیستی (همچنین سوخت اتانول یا بیواتانول) سوختی است که از طریق فرآیندهای بیولوژیکی معاصر (کشاورزی و هضم بی هوازی) به جای فرآیندهای زمین شناسی تولید می شود. مانند آنهایی که در تشکیل سوخت های فسیلی (زغال سنگ و نفت) از مواد بیولوژیکی ماقبل تاریخ نقش دارند.

سوخت های زیستی را می توان به طور مستقیم از گیاهان، یا به طور غیرمستقیم از زباله های کشاورزی، تجاری، خانگی و/یا صنعتی به دست آورد (ویکی پدیا). سوخت زیستی اتانول 100٪ الکل است، به همین دلیل نمی توان آن را بدون آلودگی فروخت تا از مصرف انسان جلوگیری شود.

به همین دلیل است که تولیدکنندگان اتانول، اتانول را با تنوع طعم‌های بی‌بو و مزه ناخوشایند تغییر می‌دهند تا یک ماده الکلی خالص را به سوخت شومینه اتانول زیستی تبدیل کنند. سوخت شومینه اتانول زیستی با نام اتانول دناتوره شده نیز شناخته می شود.

Bio-Ethanol Production

سوخت شومینه بیو اتانول به صورت آنلاین و در برخی از فروشگاه های سخت افزار موجود است. انتخاب سوخت زیستی اتانول ما قبل از ارائه به عموم به دقت آزمایش می شود تا از بهترین کیفیت و ارزش برای هر مشتری اطمینان حاصل شود. با این حال، اگر تصمیم به خرید سوخت به صورت محلی دارید، می‌توانید این کار را انجام دهید، اما مطمئن شوید که سوخت مخصوص شومینه را خریداری می‌کنید.

نحوه استفاده از شومینه اتانولی

1. نوع مناسب سوخت را بخرید
ما همیشه خرید بطری های تک لیتری بیواتانول و همچنین استفاده از قیف را برای جلوگیری از ریختن سوخت توصیه می کنیم.
مطمئن شوید که سوختی که خریداری می کنید برای استفاده در داخل ساختمان با شومینه های اتانولی در نظر گرفته شده است. همیشه سوخت اتانول با کیفیت بالا بخرید. مارک‌های ارزان‌تر باعث می شود کل اتاق شما را بوی الکل بگیرد.
2. سوخت را در مشعل بریزید
هنگامی که سوخت مناسب را دریافت کردید، به سادگی آن را همانطور که در دفترچه راهنمای کاربر توصیه شده است در مشعل بریزید.

توصیه می کنیم مشعل ها را تا زمانی که سوخت قابل مشاهده باشد (1/2 اینچ از بالای مشعل) پر کنید. ریختن بیش از حد سوخت در مشعل می تواند خاموش کردن آتش را دشوار کند و همچنین در صورت برخورد با شومینه در هنگام روشن شدن باعث سرریز شدن سوخت می شود.

3. آتش را روشن کنید
از یک فندک بلند یا یک کبریت بلند برای روشن کردن سوخت داخل مشعل استفاده کنید.
4. آتش را تنظیم یا خاموش کنید
شومینه های اتانولی معمولا دارای یک درب و یک میله رگولاتور هستند که نه تنها اندازه شعله را کاهش می دهد بلکه با فشار دادن درب روی دهانه به راحتی آتش را خاموش می کند.

چه مدت می سوزد؟

به طور کلی، 1 لیتر سوخت بیواتانول در حداکثر تنظیم حداقل 4 ساعت و در حداقل تنظیم تا 8 ساعت دوام می آورد. خاموش کردن زود هنگام شومینه باعث می شود تا زمانی که بخواهید دوباره شومینه را روشن کنید، بقیه سوخت حفظ می شود. خود سوخت فقط در صورتی تبخیر می شود که فراموش کنید درب آن را ببندید.
اگر بخواهید مدت کوتاهی پس از روشن شدن شومینه اتانول سوخت گیری کنید، توصیه می کنیم درب آن را ببندید و 15 دقیقه قبل از سوخت گیری صبر کنید. 15 دقیقه صبر کردن، اجازه دهید شومینه قبل از روشن کردن دوباره خنک شود.
مهم: سوخت گیری یک شومینه داغ یک خطر ایمنی است و می تواند باعث بروز حوادثی مانند انفجار شعله هنگام روشن کردن آتش شود.

هزینه راه اندازی یک شومینه اتانول چقدر است؟

یک لیتر/کوارت اتانول زیستی حدود 4 ساعت می سوزد. هزینه 1 لیتر بیو اتانول بسته به مکان و مقدار خرید متفاوت است.

Anywhere Fireplace Chelsea Wall Mounted Ethanol Fireplace

از نظر هزینه یک شومینه اتانولی هزینه ای کمتر از یک شومینه هیزمی دارد. آیا در حال حاضر در مورد شومینه های اتانولی هیجان زده نیستید؟ به مجموعه شومینه‌های اتانولی مدرن ما نگاهی بیندازید.

اگر می خواهید یک شومینه مناسب برای مطابقت با سبک و نیازهای خود پیدا کنید، ما می توانیم در این زمینه به شما کمک کنیم.جهت دریافت مشاوره یا قیمت و کاتالوگ تولیدات شومینه معلق شومینه لوکس ایران جهت خرید با شمار ه ۰۹۱۲۶۸۷۶۱۸۴ آقای خانلو تماس حاصل فرمائید.

اینستاگرام شومینه لوکس ایران

منبع: modern blaze

قدیمی تر

فواید نشستن در کنار شومینه

جدیدتر

بهترین طرح های مدرن شومینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید فروشگاه
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

ایجاد یک حساب کاربری