بلاگ

خانهآتشداندلایل اضافه کردن شومینه در فضای باز
دلایل اضافه کردن شومینه در فضای باز

دلایل اضافه کردن شومینه در فضای باز

در اینجا 8 دلیل اضافه کردن شومینه در فضای باز وجود دارد که چرا باید نصب کنید

آیا به فکر چاشنی بخشیدن به فضای بیرونی خود هستید و در عین حال کمی گرما و محیط را فراهم می کنید؟ اگر چنین است، پس یک شومینه در فضای باز می تواند انتخاب ایده آلی برای شما باشد.
خانه های که در مناطق سردسیر وجود دارند بیشتر و بیشتر در این زمینه سرمایه گذاری می کنند. حدود 25 درصد از خانه های مناطق سردسیر دارای شومینه هستند.

دلایل اضافه کردن شومینه در فضای باز

انجام این کار می تواند دوستان، خانواده و اقوام را بیشتر به حیاط خود دعوت کند. چه یک فضای کوچک خانوادگی یا یک پاسیو بزرگ و وسیع داشته باشید، ساخت یک شومینه در فضای باز می تواند سرمایه گذاری عالی باشد که برای سال های آینده از آن استفاده خواهید کرد.

دلایل اضافه کردن شومینه در فضای باز / شومینه لوکس ایران/ آتشدان

دلایل اضافه کردن شومینه در فضای باز

در زیر چندین دلیل را ببینید که چرا باید در زمستان امسال برای ساخت شومینه در فضای باز سرمایه گذاری کنید.

شومینه در فضای باز چگونه کار می کند؟

بیایید صادق باشیم، چه کسی از سرگرمی، آرامش (و خندیدن!) که همراه با یک آتش سوزی خوب قدیمی در طول تابستان است، لذت نمی برد؟ با این حال، برای بسیاری از ما، نصب یک گودال آتش‌سوزی در حیاط خانه‌هایمان یک گزینه واقعی برای همه ما نیست. گاهی اوقات فضا خیلی کوچک است، یا قوانینی وجود دارد که آتش‌سوزی در منطقه ما را ممنوع می‌کند. اینجاست که یک شومینه در فضای باز وارد می شود.
شومینه های فضای باز مشابه نمونه های داخلی خود ساخته می شوند و معمولاً به یک پاسیو بتنی، سنگی یا آجری اضافه می شوند. این ظرافت را به حیاط ها، پاسیوها و باغ های ما می بخشد، در حالی که بسیار کاربردی است و نصب آن آسان است.
به علاوه، دود به سمت بالا و خارج از دودکش هدایت می‌شود، نه در صورت شما و عزیزانتان، بنابراین می‌توانید هر بار که جهت باد تغییر می‌کند، با چرخیدن صندلی خود خداحافظی کنید. معمولاً از یک جعبه آتش‌نشانی و دودکش تشکیل شده است و می‌توان آن را با همان ابزاری که برای شومینه داخلی خود استفاده می‌کنید تمیز و نگهداری کرد.
شومینه لوکس ایران/ شومینه فضای باز/ آتشدان

شومینه فضای باز شومینه لوکس ایران

با این حال، از آنجایی که در بیرون است، نیازی به تمیز کردن شومینه بیرونی خود به همان اندازه که در داخل خانه بود نخواهید داشت. از آنجایی که پیش نویس دودکش همیشه برای یک شومینه در فضای باز نگران کننده نیست، لزوماً نیازی به قفسه دود نخواهد داشت. اگرچه برخی از طرح ها شامل یک قفسه می شوند. نصب شومینه های فضای باز نیز هزینه کمتری دارند زیرا نیازی به تهویه ندارند، بنابراین نصب آن در مقایسه با شومینه های داخلی بسیار ساده است.

چرا باید یک شومینه در فضای باز تهیه کنید؟

بنابراین، ممکن است کنجکاو باشید که چرا باید در حیاط خلوت خود یک شومینه بسازید. بیایید به برخی از دلایل اصلی خود عمیق تر بپردازیم.

یک نقطه کانونی به منطقه پاسیو شما اضافه می کند

اولین کاری که می تواند برای شما انجام دهد اضافه کردن یک نقطه کانونی به محوطه پاسیو شما است. در حال حاضر، ممکن است حیاط خلوتی داشته باشید که به سادگی مسطح با چمن سبز است. اکثر مردم چنین حیاط خلوتی دارند، پس چه چیزی حیاط خلوت شما را به یاد ماندنی می کند؟ داشتن یک شومینه در آن مطمئناً می تواند خاطره ای محکم برای حیاط خلوت شما ایجاد کند.

استفاده بیشتر از حیاط خلوت

یکی دیگر از مزایای شومینه در فضای باز این است که احتمالاً بیشتر از حیاط خلوت خود استفاده خواهید کرد.

این می تواند به ایجاد بهانه های بیشتری برای معاشرت در حیاط خلوت شما کمک کند. برای مثال، ممکن است دوستان خود را برای معاشرت داشته باشید. به جای اینکه روی مبل اتاق نشیمن شما بنشینند، ممکن است متوجه شومینه شما شوند و بخواهند وقت خود را بیرون بگذرانند.

یک شومینه همچنین دلیلی می دهد که چرا مردم باید به حیاط خلوت شما نگاه کنند. بدون تنظیم هیچ چیز دیگری، ممکن است برای پیدا کردن دلایلی برای حضور در آنجا تلاش کنید.

آرامش

داشتن یک شومینه در حیاط خلوت شما می تواند عنصر آرامش را به حیاط خلوت شما اضافه کند. می توانید در حالی که گرمای شومینه به شما ارائه می دهد، هوای تازه را بگذرانید.

شومینه لوکس ایران/شومینه فضای باز

شومینه فضای باز شومینه لوکس ایران

بهتر از همه، تنها کاری که باید در اینجا انجام دهید این است که بنشینید، استراحت کنید و از آن لذت ببرید. این می‌تواند شب‌هایی را ایجاد کند که می‌توانید فقط بنشینید و فکر کنید یا شب‌هایی را برای استراحت با دوستان و خانواده ایجاد کنید.

عالی برای گردهمایی ها

داشتن یک شومینه می تواند افراد را تشویق کند تا برای معاشرت به خانه شما بیایند. به عنوان مثال، دوستان شما ممکن است بخواهند به یک کافه بروند اما نخواهند پول را در آنجا خرج کنند. در عوض، می توانید مقداری تنقلات از فروشگاه بخرید و آن را در اطراف شومینه با دوستان با یک قهوه و یا چای نوش جان کنید.
مثال دیگر می تواند تصمیم گیری در مورد محل برگزاری یک گردهمایی خانوادگی باشد. با شومینه شما، مردم می توانند بدانند که به دلیل این گزینه می توانند گردش های خود را در فضای باز طولانی تر کنند.

طولانی شدن فضای بیرون

این به این معنی است که در شب و در فصول شانه ای، ممکن است کمی سرد باشد که بیرون از خانه بنشینید. داشتن یک شومینه می تواند آن را برطرف کند زیرا گرمای مورد نیاز شما را فراهم می کند.

کمک در برابر اشکالات

یکی از معایب گذراندن وقت در بیرون این است که در برخی مناطق، حشرات دوست دارند مردم را آزار دهند. این می تواند به ویژه در شب های گرم که پشه ها فعال تر هستند مشکل ساز شود.
این می تواند برای برخی افراد ناراحت کننده باشد و آنها را از گذراندن بیرون از خانه منصرف کند. خوب، اگر بتوانید از شر آن مشکل خلاص شوید چه؟

می توانید با شومینه. مانند هر موجود زنده دیگری، فقط مقدار معینی از گرما وجود دارد که حشرات می توانند از عهده آن برآیند. داشتن یک شومینه و احساس گرمای آن می تواند حشرات را از نزدیک شدن به آن منطقه منصرف کند.

این می تواند به دور نگه داشتن اشکالات کمک کند و به شما کمک کند از اوقات بیرون از خانه بدون اشکال لذت ببرید.

به خانه شما ارزش می افزاید

آیا شومینه در فضای باز ارزش خانه را افزایش می دهد؟ پاسخ به احتمال زیاد بله است در مورد آن فکر کنید. یک شومینه می تواند حیاط خلوت شما را متمایز کند و همانطور که در بالا توضیح داده شد، گردهمایی ها را تشویق می کند.

مردم می‌خواهند بهترین استفاده‌هایی را که می‌توانند از یک خانه انجام دهند، تصور کنند. وقتی مردم به شومینه در فضای باز نگاه می کنند، می توانند تصور کنند که دوستان و خانواده خود برای لذت بردن از آن به خانه خود می روند.

با یک حیاط خلوت ساده، تصور کاربردهای زیادی برای این کار ممکن است سخت باشد. داشتن یک شومینه به افراد تصویر واضحی می دهد و در نتیجه ممکن است خانه شما را بیشتر بخواهند.

به حیاط خلوت شما شخصیت می افزاید

در نهایت، داشتن یک شومینه در فضای باز به حیاط خلوت شما شخصیت می بخشد. با این کار حیاط خلوت شما هویت و هدف مشخصی دارد. این حیاط خلوتی است که سعی دارد خود را برجسته و متفاوت از بقیه باشد. همچنین از حداقل تلاشی که معمولاً یک حیاط خلوت انجام می دهد بالاتر است.
شومینه لوکس ایران/ شومینه فضای باز/ شومینه های گازی/ شومینه های برقی/ شومینه های برقی

شومینه فضای باز شومینه لوکس ایران

این حیاط خلوت از شما می خواهد که آن را به خاطر بسپارید و نشان دهید که به مکانی که صاحب آن زندگی می کند احترام می گذارد. مردم ممکن است بیشتر فکر کنند که شما از آنها در خانه خود استقبال می کنید و به خانه خود افتخار می کنید.

انواع شومینه در فضای باز:

درست مانند شومینه های داخلی، انواع مختلفی از شومینه های فضای باز وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. نوع شومینه فضای باز که تصمیم می گیرید به آنچه می خواهید از آن بیرون بیاورید، تعداد دفعات استفاده از آن، قیمت، سطح نگهداری که مایل به انجام آن هستید و موارد دیگر بستگی دارد.
برخی از محبوب ترین انواع شومینه در فضای باز عبارتند از:

شومینه هیزمی

سوختن چوب شومینه های چوبی در فضای باز همچنان یکی از محبوب ترین انتخاب ها در بین خریداران هستند. این تا حدی به این دلیل است که هیچ‌کس نمی‌تواند در برابر محیط کلاسیکی که با آتش‌سوزی هیزمی همراه است، مقاومت کند. با این حال، به دلیل اینکه به خط گاز متصل نیست، شومینه چوب سوز نیز انتخاب خوبی است زیرا می توان آن را در هر نقطه از ملک نصب کرد. آنها همچنین بسیار ارزان و آسان برای نصب هستند.

یک نقطه ضعف جزئی وجود دارد. اما فقط در صورتی که از آن دسته افرادی هستید که از انجام تعمیرات بیزار هستند! شومینه های چوب سوز می توانند خاکستری داشته باشند، بنابراین در مقایسه با سایر انواع ویژگی های آتش در فضای باز به تمیز کردن بسیار مکرر نیاز دارند. آنها همچنین به یک منبع ثابت چوب برای حفظ آنها نیاز دارند، اگرچه برخی ممکن است استدلال کنند که این بخشی از چیزی است که آنها را بسیار جذاب می کند!

شومینه فضای باز شومینه لوکس ایران

شومینه فضای باز شومینه لوکس ایران

شومینه گازی

شومینه های گازسوز نیز بسیار محبوب هستند زیرا دارای فاکتور راحتی هستند که شومینه های هیزمی فاقد آن هستند. شومینه های گازی را می توان با یک کلید روشن و خاموش کرد و نیاز به تمیز کردن و نگهداری کمی دارد. آنها همچنین می توانند کاملا شیک و شیک باشند و به اندازه یک شومینه هیزمی فضایی را اشغال نکنند.
شومینه‌های گازی در فضای باز در رنگ‌ها و سبک‌های متنوعی عرضه می‌شوند، بنابراین برای تطبیق آن با دکوراسیون خود مشکلی نخواهید داشت. به علاوه، آنها یک سرمایه گذاری بلندمدت خوب هستند زیرا برای ادامه کار نیازی به خرج کردن چوب ندارید.
با این حال، نصب شومینه های گازسوز می تواند گران تر باشد زیرا آنها باید به خط گاز ملک شما متصل شوند. شما در مکانی که می توانید آن را قرار دهید کمی محدودتر خواهید بود – هر چه خط گاز از خانه شما دورتر باشد، نصب آن گران تر خواهد بود.
شومینه فضای باز شومینه لوکس ایران/ انواع شومینه ها در شومینه لوکس ایران

شومینه فضای باز شومینه لوکس ایران

اما برای کسانی که شومینه گازی را انتخاب می کنند، راحتی استفاده از آن پس از اتمام نصب، قطعا ارزشش را دارد.

 مستقل

یک شومینه در فضای باز مستقل (همچنین به عنوان شیمینه شناخته می شود) می تواند انتخاب مناسبی باشد زیرا قابل حمل هستند و برای راه اندازی و راه اندازی نیاز به نصب بسیار کمی دارند. آنها در سبک های مختلف هستند و معمولاً چوب سوز هستند، با یک دودکش کوچک (یا کناره های باز ساخته شده از قفس فلزی) برای تخلیه دود.

از آنجایی که آنها تقریباً به طور کامل محصور هستند، یک شومینه مستقل یکی از امن ترین گزینه ها برای خانواده هایی است که حیوانات خانگی و کودکان کوچک دارند. بیشتر شومینه های بیرونی مستقل دود را به سمت بالا تخلیه می کنند و به طور موثر آن را از چشم مهمانان شما دور نگه می دارند.
با این حال، از آنجایی که آنها از شومینه های چوبی سنتی کوچکتر هستند، وزش نادرست باد همچنان می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. به همین دلیل، بهترین انواع چوب برای استفاده در شومینه مستقل، چوب هایی هستند که دود کمتری تولید می کنند، مانند درخت هیکور، کهور و سدر (البته می توان از هر نوع آن استفاده کرد).

میز

این یکی از متمایزترین انواع ویژگی های آتش در فضای باز است و می تواند برای فضاهای کوچک مناسب باشد.
میزهای آتش با در نظر گرفتن عملکرد و زیبایی شناسی ساخته شده اند و آتش کوچکی را در مرکز به شما ارائه می دهند که گرما و محیط زیادی را ساطع می کند و در عین حال سطحی را برای تنظیم غذا، نوشیدنی و سایر موارد به شما می دهد.
میزهای آتش معمولاً گازی یا برقی هستند، تقریباً هرگز چوب سوز نیستند. با این حال، برخی از میزهای آتش دارای یک درج هستند تا ممکن است به عنوان کباب زغال‌سوز برای پخت و پز استفاده شوند.
شومینه لوکس ایران/ شومینه فضای باز

شومینه فضای باز

مانند یک شومینه گازی، میز آتش نشانی گزینه های سبک مختلفی را در اختیار شما قرار می دهد. آنها در سبک ها و رنگ های زیادی برای مطابقت با دکوراسیون شما وجود دارند و بسته به نیاز شما می توانند از میزهای قهوه خوری گرفته تا میزهای انتهایی تا میزهای ناهار خوری و حتی میزهای بار متفاوت باشند.

غذای آماده

شومینه در فضای باز امروزه یکی از پرطرفدارترین ویژگی های فضای باز در بین صاحبان خانه و خریداران است و بعد از استخر در رده دوم قرار دارد. اگر به دنبال بازسازی فضای بیرونی خود با افزودن ویژگی آتش نشانی بوده اید، هرگز زمان بهتری وجود نداشته است.
اگر به دنبال دلیلی برای دریافت آن بودید  امیدواریم یکی از این هشت مورد را پیدا کرده باشید. این یک چیدمان فضای باز عالی است که می تواند شخصیت و هویت زیادی به حیاط خلوت شما اضافه کند.
همچنین چیزی است که می تواند به عنوان فرصتی برای ایجاد خاطرات با خانواده و دوستان خود استفاده شود.
آیا می خواهید در مورد ساخت شومینه بیشتر بدانید؟ برای دریافت جزئیات بیشتر  به ما پیام دهید.

جهت دریافت مشاوره یا قیمت و کاتالوگ تولیدات شومینه معلق شومینه لوکس ایران جهت خرید با شمار ه ۰۹۱۲۶۸۷۶۱۸۴ آقای خانلو تماس حاصل فرمائید.

اینستاگرام شومینه لوکس ایران

منبع:burning log

قدیمی تر

شومینه های برقی

جدیدتر

آیا باید شومینه را در تابستان خاموش کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید فروشگاه
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

ایجاد یک حساب کاربری