بلاگ

خانهشومینههیزم شومینه یا الوار شومینه

هیزم شومینه یا الوار شومینه

هیزم شومینه یا الوار شومینه

هیزم شومینه یا الوار شومینه در شومینه لوکس ایران

هیزم شومینه یا الوار شومینه و گرمایش حاصل آن از سوختن

هیزم شومینه یکی از پرمصرف‌ترین سوخت‌های زیست توده است که از جنگل‌ها استخراج می‌شود و برای روشن کردن شومینه یا اجاق‌های هیزمی ضروری است. هنگام خرید هیزم، مهمترین جنبه ای که باید در نظر گرفته شود رطوبت است.

البته ناگفته نماند امروزه از هیزم‌ها به عنوان الوار در دیزاین ویلا و واحد مسکونی یا در کنار شومینه‌ها استفاده می‌شود که ترکیب بسیار زیبای ایجاد می‌کنند.

هیزم شومینه یا الوار شومینه در شومینه لوکس ایران در دیزاین شومینه

هیزم شومینه یا الوار شومینه در دیزاین کنار شومینه

آیا هیزم شومینه یا الوار شومینه می تواند خیلی خشک باشد؟

بله، کندههایی که دارای رطوبت زیر 20 درصد هستند مشکلات خاص خود را خواهند داشت. در نظر بگیرید که چوب خیس نمی‌سوزد، اما چوب خیلی خشک خیلی سریع می سوزد. چوبی که به سرعت می سوزد نیز کرئوزوت می سازد که سوخت آتش دودکش است.

هیزم شومینه یا الوار شومینه در شومینه لوکس ایران و زیبایی خیره کننده آن

هیزم شومینه یا الوار شومینه گرمای بی نظیر

چوب سخت یا چوب نرم برای شومینه؟

  • چوب سخت: مربوط به گونه‌های برگریز مانند بلوط، نارون، توس، راش یا زبان گنجشک است. این نوع چوب برای روشن نگه داشتن آتش و تامین گرما توصیه می شود، زیرا ارزش حرارتی و احتراق بالایی دارد.
  • چوب نرم: از درختان همیشه سبز مانند کاج یا سرو می آید. برای روشن کردن شومینه چوبی و برافروختن آتش در یک لحظه خاص و زنده نگه داشتن شعله توصیه می شود. چوبی است که گرمای کمتری دارد، اما زودتر مشتعل می شود.

انواع هیزم برای اجاق گاز و شومینه

ما باید گونه های مختلف چوب را در نظر بگیریم و ویژگی های آنها را بدانیم. اصلی ترین و پرکاربردترین آنها عبارتند از:

  • هیزم بلوط هولم

این پرکاربردترین هیزم برای شومینه و اجاق گاز است. این چوب سخت است و مقاومت زیادی در برابر رطوبت دارد، بنابراین به آرامی می سوزد و گرمای زیادی ایجاد می کند.

  • چوب زیتون

از گروه چوب های سخت است. مشخصه اصلی آن مقدار زیادی شعله است که تولید می کند، به همین دلیل استفاده از آن در شومینه های روباز یا اجاق های هیزمی توصیه می شود.

  • هیزم بلوط

همچنین یکی از چوب های سخت است. استفاده از آن برای اجاق‌های چوبی بازتر و برای باربیکیو یا اجاق‌ها در نظر گرفته شده است.

  • هیزم کاج

یکی از چوب های نرم و حاوی رطوبت زیادی است. با محتوای رزین بالایی که دارد مشخص می شود. نوعی چوب است که خیلی راحت می سوزد. معمولاً برای آتش سوزی یا روشن کردن شومینه استفاده می شود.

  • چوب خاکستر یا راش

همچنین چوب نرمی است. ویژگی آن خشک شدن سریع و روشن شدن بسیار آسان است. آنها برای اجاق های هیزمی و شومینه عالی هستند.

هیزم شومینه یا الوار شومینه در شومینه لوکس ایران

هیزم شومینه یا الوار شومینه چوب سخت و نرم

چوب های سخت و نرم در هیزم شومینه یا الوار شومینه

درختان به دو دسته سخت و نرم تقسیم می شوند. چوب بریده شده از درختان چوب نرم به سرعت و به راحتی آتش می گیرد، اما کرئوزوت بیشتری نسبت به گونه های چوب سخت رسوب می کند. کنده های درختان چوب سخت، زمانی که به درستی چاشنی و آماده شوند، همیشه بهترین انتخاب برای اجاق های هیزمی و شومینه های هیزمی هستند.

با این حال چوب های نرم برای روشن کردن آتش بسیار مفید هستند. به عنوان مثال، چند تکه کوچک کاج، کیندلینگ عالی ایجاد می کند، و اگر کمتر از آن استفاده شود، به تشکیل کرئوزوت کمکی نمی کند. با این حال، اگر از چوب‌های نرم بیش از یک آتش‌نشانی استفاده شود، کرئوزوت در دودکش جمع می‌شود. این به این دلیل است که چوب‌های نرم‌تر مملو از شیره و رزین هستند که هنگام سوختن، کرئوزوت بیش از حد را رسوب می‌دهند.

چه چیزی هیزم خوب را می سازد؟

یافتن هیزم با کیفیت خوب که «آماده سوزاندن» باشد، اغلب بزرگ‌ترین چالش است، مهم نیست در کجا قرار دارید. به همین دلیل است که انجام آن توسط خودتان اغلب بهترین راه است. چه سیاهه‌ها را از یک تامین‌کننده، فروشگاهی در نزدیکی خود خریداری کنید، یا خودتان آن‌ها را خرد کنید، باید یک چیز را در نظر داشته باشید.

چوب خشک و چاشنی شده گرمای خوبی تولید می کند، دود کمتری دارد و آتش را بسیار آسان تر می کند. اگر چوب سبز یا مرطوب نخرید، از ایجاد آتش سوزی دودکش توسط کرئوزوت جلوگیری خواهید کرد. ممکن است متوجه شوید که چوب چاشنی شده به سختی پیدا می شود. با این حال، خرید دقیق طناب چوبی با رطوبت کم ارزش تلاش را دارد.

آیا میدانستید؟

چوب از الیاف سلولزی ساخته شده است. هنگامی که در زیر میکروسکوپ نگاه می شود، لوله های ریزی مشاهده می شود. این لوله‌ها زمانی حرکت می‌کردند و آب را نگه می‌داشتند در حالی که کنده درخت یک درخت بود. با بریدن و شکافتن کنده های خود، این لوله ها را باز می کنیم و اجازه می دهیم چوب خشک شود.

 

شکافتن هر کنده درخت پوست را بیشتر سطح آن به حداقل می رساند و هوای در حال گردش را آزاد می کند تا آب بیشتری بیرون بکشد. در نهایت، متوجه خواهید شد که چوب خرد شده سریعتر از یک کنده گرد شروع به سوختن می کند.

نتیجه در خصوص هیزم شومینه یا الوار شومینه

انتخاب دقیق یا آماده کردن چوب مناسب برای سوزاندن باعث می شود آتش را به راحتی روشن کنید و از وقت گذراندن در کنار اجاق گاز لذت ببرید. به علاوه، از آسیب رساندن به دودکش شومینه خود با آتش سوزی غیر ضروری دودکش جلوگیری می کنید و حتی کار دودکش را برای تمیز کردن آن بسیار آسان می کنید!

آیا به هیزم شومینه یا الوار شومینه برای دیزاین شومینه خود فکر می کنید؟ ما می توانیم کمک کنیم!

آیا به هیزم شومینه یا الوار شومینه برای سوخت شومینه و گرمایش آن فکر می کنید؟ ما می توانیم کمک کنیم!

بیشتر بخوانید:ابزار و نگهداری شومینه

همچنین می توانیدانواع شومینه های برقی در مدل های مختلف را از شومینه لوکس ایران تهیه کنید.

جهت دریافت مشاوره یا قیمت و کاتالوگ یا خرید هیزم در شومینه لوکس ایران جهت خرید با شمار ه ۰۹۱۲۶۸۷۶۱۸۴ آقای خانلو تماس حاصل فرمائید.

منبع:

Original Kansas City Chimney Sweep

قدیمی تر

صندلی ریلکسی راک

جدیدتر

قاب شومینه کلاسیک فریم چوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید فروشگاه
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

ایجاد یک حساب کاربری