بلاگ

خانهشومینهنحوه تمیز کردن آجر شومینه
نحوه-تمیز-کردن-آجر-شومینه

نحوه تمیز کردن آجر شومینه

اگر لکه های دوده بر روی اجاق یا آجر بیرونی شومینه خود دارید، نحوه تمیز کردن آجر شومینه را برای از بین بردن تغییر رنگ نامطلوب سیاه و بوی دود به شما آموزش می دهیم. اگرچه شومینه ها می توانند به عنوان یک مرکز جذاب در یک اتاق نشیمن عمل کنند، اما نگهداری از آنها نیز می تواند بسیار دشوار باشد

هر چقدر هم که از شومینه آجری خود به خوبی نگهداری کنید، به مرور زمان مقداری دوده روی اجاق گاز و نما انباشته می شود. از آنجایی که آجرها متخلخل هستند، یعنی سوراخ های کوچکی روی سطوح خود دارند، تمیز کردن آنها نمی تواند به سادگی پاک کردن دوده باشد.

نحوه تمیز کردن آجر شومینه

نحوه تمیز کردن آجر شومینه

تمیز کردن آجر کار ساده ای نیست، اما ترفندهایی وجود دارد که به شما کمک می کند.

در صورتی که برای نظافت به کمک نیاز دارید، همیشه می توانید به یک سرویس نظافت حرفه ای اعتماد کنید. تعدادی نظافتچی حرفه ای وجود دارند که خدمات نظافت عمیق را در منطقه شما ارائه می دهند، اگرچه ممکن است جزئیات بر اساس مکانی که در آن قرار دارید متفاوت باشد.

نحوه تمیز کردن آجر شومینه

مراحل زیر نحوه تمیز کردن آجر شومینه را به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش می دهد.

1. شومینه را پاک کنید

هنگامی که آماده تمیز کردن شومینه خود هستید، در ابتدا مطمئن شوید که کاملا سرد است. هنگامی که رنده و خاکستر باقی مانده را جدا کردید، می توانید تمیز کردن را شروع کنید. پس از پاک شدن دوده و گرد و غبار، از جاروبرقی با اتصال برس استفاده کنید و باقیمانده را  بردارید.

2. آجرها را خیس کنید

یک روش ساده اما موثر برای تمیز کردن آجر شومینه این است که ابتدا آن را با آب قبل از استفاده از یک پاک کننده و تمیز کردن آن اشباع کنید. با توجه به این واقعیت که شما در داخل خانه خود کار خواهید کرد، باید قبل از شروع پروژه خود یک پارچه ضد آب تهیه کنید. در نتیجه آجر متخلخل، آب جذب می شود به طوری که هنگام استفاده از صابون یا محلول های تمیز کننده دیگر، به جای فرو رفتن، بالای سطح باقی می مانند.

خیس کردن آجرها با استفاده از اسفنج سنگ تراشی امکان پذیر است که می توان آن را در اکثر فروشگاه های سخت افزاری یا با استفاده از بطری اسپری تهیه کرد.

3. محلول پاک کننده خود را مخلوط کنید

اگر آجرها قدیمی و لکه دار هستند، چندین گزینه برای محلول های تمیز کردن خواهید داشت. اینکه کدام یک را انتخاب می کنید به سن آجر و میزان رنگ آمیزی بستگی دارد.

نحوه تمیز کردن آجر با مواد شوینده ظرفشویی

به طور کلی، شما باید با استفاده از ملایم ترین پاک کننده ممکن برای حذف دوده تا جایی که می توانید شروع کنید. بهترین راه حل در این شرایط مخلوط کردن 14 فنجان صابون ظرف‌شویی شفاف با چهار فنجان آب گرم است. این پاک کننده باید به اندازه کافی ملایم باشد که حتی آجرهای قدیمی تر نیز قابل استفاده باشند.

نحوه تمیز کردن آجر با سرکه

یک گزینه دوم وجود دارد: سرکه سفید مقطر، که به اندازه کافی اسیدی است که به آجرهایی که بیش از 20 سال است آسیب می رساند. لطفا با احتیاط از آن استفاده کنید. محلول پاک کننده با مخلوط کردن سرکه و آب گرم با هم ساخته می شود. مواد شوینده ظرفشویی را نیز می توان به محلول اضافه کرد، البته نه بیشتر از دو قاشق غذاخوری در هر گالن آب.

چگونه یک شومینه آجری را با حباب های تمیز کننده تمیز کنیم

علاوه بر تمیز کردن سطوح سرامیکی غیر متخلخل، برخی از صاحبان خانه‌ها برای تمیز کردن دیوارهای آجری از تمیزکننده‌های کف حمام استفاده می‌کنند. اطمینان حاصل کنید که پاک کننده ها را حداقل 15 تا 20 دقیقه قبل از شروع به تمیز کردن بگذارید.

چگونه آجرها را با پاک کننده های قوی تر تمیز کنیم

هنگامی که از پاک کننده های فوق استفاده می کنید و هنوز لکه های دوده را تجربه می کنید، ممکن است بخواهید از مواد شوینده قوی تری استفاده کنید.

لطفاً به خاطر داشته باشید که برخی از این محلول‌ها ممکن است به آجرهای قدیمی یا شکننده آسیب بزنند، بنابراین توصیه می‌شود از دستکش، محافظ چشم استفاده کنید و هنگام استفاده از آنها از تهویه مناسب اطمینان حاصل کنید.

  • مخلوطی از دو قاشق غذاخوری بوراکس، چهار فنجان آب و یک قاشق غذاخوری صابون ظرفشویی باید تهیه شود.
  • مخلوطی از 1.2 فنجان آمونیاک و چهار فنجان آب و 1.4 فنجان صابون ظرفشویی باید تهیه شود.
  • مخلوطی از 1.8 فنجان تری سدیم فسفات TSP و یک گالن آب داغ باید تهیه شود.

4. آجرها را بشویید

در مواردی که بطری اسپری ندارید و یا از TSP استفاده می کنید، می توانید محلول پاک کننده خود را در یک سطل بریزید و با اسفنج یا قلم مو روی آجرها بمالید. اگر بطری اسپری ندارید، می توانید پاک کننده های ملایم تری را به بطری اسپری اضافه کنید و آنها را مستقیماً روی آجرها بپاشید.

اطمینان حاصل کنید که از بالا به پایین کار می کنید تا به دلیل چکیدن آب کثیف روی قسمت هایی که قبلاً تمیز کرده اید رگه ایجاد نشود.

با استفاده از یک برس اسکراب با پرزهای پلاستیکی، سطح آجرها را با حرکات دایره‌ای بشویید و در قسمت‌های کوچک کار کنید تا از خشک شدن آجرها جلوگیری شود. لکه های دوده ممکن است با وجود استفاده مجدد از محلول پاک کننده و اجازه دادن به آن برای چند دقیقه قبل از شروع شستشو از بین نرود.

5. آبکشی کنید

باید هر نقطه را چند بار بعد از اینکه آن را با یک اسفنج آغشته به آب تمیز تمیز کردید بشویید. اگر آب سطل آبکشی کثیف یا صابون شد، بلافاصله آب داخل آن را عوض کنید.

6. لکه های باقیمانده را تمیز کنید

محلول های فوق را می توان برای تمیز کردن مناطق بزرگ استفاده کرد، اما اگر لکه های دوده به خصوص سرسخت هستند، ممکن است نیاز به استفاده از محلول های تمیز کننده نقطه ای داشته باشید. برای انجام این کار، جوش شیرین یا کرم تارتار را با مقدار کمی آب مخلوط کرده و روی دوده باقی مانده بمالید. اجازه دهید 5 تا 10 دقیقه بماند، سپس با یک مسواک سفت یا برس اسکراب کوچک بشویید.

7. تکرار کنید

هر چه بیشتر از شومینه خود استفاده کنید، بیشتر اوقات باید آن را تمیز کنید. اگر یک پاک کننده ملایم تر کار نمی کند، ممکن است لازم باشد تلاش های خود را تکرار کنید یا به روشی تهاجمی تر بروید. در صورتی که لکه‌های دوده همچنان باقی بماند، از تماس با یک سرویس نظافت حرفه‌ای  که خدمات نظافتی را  ارائه می‌کند، دریغ نکنید.

جهت دریافت مشاوره یا قیمت و کاتالوگ تولیدات شومینه معلق شومینه لوکس ایران جهت خرید با شمار ه ۰۹۱۲۶۸۷۶۱۸۴ آقای خانلو تماس حاصل فرمائید.

اینستاگرام شومینه لوکس ایران

قدیمی تر

همه چیز درباره شومینه

جدیدتر

نحوه نصب و درج شومینه گازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید فروشگاه
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

ایجاد یک حساب کاربری