بلاگ

خانهکار اجراییرنگ ساختمان و روانشناسی رنگ

رنگ ساختمان و روانشناسی رنگ

رنگ ساختمان و روانشناسی رنگ

روانشناسی رنگ از عناصر اصلی معماری محسوب می‌شود و این بهترین راه برای درک انسان‌ها از معماری می‌باشد چون رنگ‌ها کاربرد بسیاری در معماری ساختمان دارند.

رنگ ساختمان و روانشناسی رنگ

رنگ ساختمان و روانشناسی رنگ توسط تیم حرفه ای رنگ کاری شومینه لوکس ایران

چگونه انسان ها معماری را درک می کنند؟

حس بینایی برای انسان یک حس مهم  می‌باشد. به این معنا، که انسان ها ناخودآگاه چیزها را با بینایی تجربه خواهند کرد. از این رو، جای تعجب نیست که معماری همیشه از نظر بصری یک زمینه غالب بوده است. جایی که حتی فضاها در درجه اول از طریق دید تجربه می شوند. بنابراین، رنگ همیشه بخش مهمی از تجربه معماری بوده است، در حالی که به طور همزمان یک عامل تعیین کننده برای چگونگی تجربه انسان از آن است.

رنگ ممکن است متفاوت بر افراد تأثیر بگذارد!

اگر کسی توجه کند، متوجه می شود که کودکان یا جوانان از رنگ های روشن تر و اشباع تر استفاده می‌کنند. یکی از دلایل این امر می تواند این باشد که کودکان در جهان هنوز در مورد دنیای اطراف خود یاد می‌گیرند. از نظر بصری و همچنین فرهنگی، از این رو، سایه‌های روشن‌تر آن‌ها را بیشتر جذب می‌کنند، در حالی که با افزایش سن، افراد یاد می‌گیرند که از ظرافت‌های ظریف در سراسر جهان و تصاویر خود قدردانی کنند، بنابراین مردم بیشتر از سایه‌های عمیق‌تر یا رنگ‌های خنثی قدردانی می‌کنند.

رنگ ساختمان و روانشناسی رنگ

رنگ ساختمان و روانشناسی رنگ نقاشی ساختمان به صورت حرفه ای و مناسبترین قیمت

 

درونگراها در مقایسه با همتایان برونگرا خود به دنبال رنگ های تیره تر و سردتر هستند، در حالی که افرادی که زمینه های اجتماعی-اقتصادی بالاتری دارند نسبت به کسانی که پس زمینه های اجتماعی-اقتصادی پایین تری دارند، به دنبال رنگ های پیچیده تر و عمیق تر هستند. و این را می توان مستقیماً در انتخاب رنگ آنها برای فضای داخلی یا استفاده از مواد مشاهده کرد.

 

رنگ ساختمان و روانشناسی رنگ و کاربرد آن در معماری

می بینیم که معماری به عنوان یک بوم غول پیکر عمل می کند که از طریق آن یک معمار، مانند یک هنرمند، ایده و فرآیند فکری خود را بیان می کند. بنابراین، از دیوارها تا نرده های یک راه پله می تواند یک قطعه بیانیه باشد. آگاهی از تأثیر یک رنگ بر کاربر بسیار مهم است زیرا عناصر معماری فضای قابل توجهی را در مخروط دید فرد اشغال می کنند. رنگ ممکن است به صورت بصری ویژگی های خاصی از فضا را شبیه سازی کند یا حجم خاصی یا جزئیات معماری را منتقل کند. همچنین ممکن است انواع احساسات و جلوه های بصری ایجاد کند.

 

رنگ ساختمان و روانشناسی رنگ

رنگ ساختمان و روانشناسی رنگ اجرای رنگ آمیزی حرفه ای توسط تیم متخصص شومینه لوکس ایران با مناسبترین قیمت بهترین کیفیت

پس با ما همراه باشید در خصوص رنگ ساختمان و روانشناسی رنگ مذاکره دلنشینی داشته باشیم:

سبز

رنگ سبز در شهرهای بزرگ که نسبتاً عقب‌نشینی می‌کند، اثر تسکین‌دهنده آنی بر بینندگان خود دارد. از آنجایی که مغز انسان حول طبیعت شرطی شده است، مشاهده سبز احساس آرامش و آشنایی را به ارمغان می آورد. برخلاف قرمز، باعث می شود چشم دقیقاً روی شبکیه متمرکز شود و آن را به آرامش بخش ترین رنگ برای چشم تبدیل می کند. سبز رنگی است که ممکن است هم طبیعت و هم بیماری را نشان دهد. هنگامی که زیر مواد سقف شفاف با رنگ سبز در آن ایستاده اید، اغلب متوجه می شوید که پوست بیمارتر به نظر می رسد. در حالی که استفاده از سایه روشن تر از رنگ سبز روی دیوارها می تواند حس امنی ایجاد کند.

آبی

رنگی که تقریباً دائماً توسط انسان در بیرون یا نزدیک پنجره یا حتی نزدیک به یک بدنه آبی درک می شود، آبی همیشه باعث آرامش شده و فضا را قابل تنفس می کند. برخی مشاهده می کنند که رنگ آبی تقریباً بلافاصله فشار خون افراد را کاهش می دهد. هنگامی که به عنوان یک سایه روشن تر استفاده می شود، می تواند احساس حرکت و پرواز آزاد را ایجاد کند. سایه عمیق تر یا تیره تر آبی کاملا برعکس عمل می کند. این نه تنها احساس stro هنگامی که توسط شخص مشاهده می شود، در چشم ایجاد می شود، اما می تواند احساس عمیق شدن فضا را نیز ایجاد کند.

رنگ زرد

اولین رنگی که هنگام در نظر گرفتن رنگی نماینده حس شادی را ایجاد می‌کند به ذهن فرد می رسد زرد است. این را می توان دوباره به تکامل انسان بازگرداند، جایی که عناصری مانند خورشید صبح یا آتش به معنای ایمنی از حیوانات و شکار غذا یا پخت و پز است. بنابراین یک احساس شوخ طبعی ایجاد می کند. رنگ زرد مات یا کدر ممکن است احساس ناخوشایندی ایجاد کند. به دلیل توانایی برجسته بودن، اغلب به عنوان یک عنصر جهت یا برجسته روی زمین یا دیوارها استفاده می شود. در حالی که سقف های زرد باعث می شود فضا روشن تر و پرانرژی تر شود.

قرمز

رنگی که بعد از مشکی در رتبه دوم قرار دارد، با توجه به کاربرد حساس آن، قرمز رنگی است که طراحان با دقت روی آن قدم می‌گذارند. به دلیل ماهیت بسیار محرک آن، قرمز اغلب در مواقعی که نیاز به منحرف کردن توجه دیگران دارد استفاده می‌شود، بنابراین معمولاً به دلیل پویایی خود شناخته می‌شود. به دلیل وجود نقطه کانونی طبیعی قرمز در پشت شبکیه، چشم باید تمرکز خود را تغییر دهد. در نتیجه، قرمز به نظر نزدیکتر از آنچه هست است. استفاده غیرمعقول از رنگ قرمز روی دیوارها ممکن است آنها را در حال پیشرفت یا حتی تهاجمی جلوه دهد. در حالی که رنگ های خاکی قرمز ممکن است به آن احساس زمین بودن بدهد.

نارنجی

مردم یا عاشق نارنجی هستند یا از آن متنفرند. از آنجایی که از خط باریک بین شادی و انرژی تا کسل کننده یا مزاحم عبور می‌کند، اغلب فقط به عنوان رنگ برجسته برای بیرون کشیدن بخشی از چیزی استفاده می شود. اگر چه زمانی که به‌عنوان سایه روشن‌تر به جای تیره‌تر استفاده می‌شود، در جلب توجه مؤثرتر است. به دلیل جذابیت پرانرژی آن، زمانی که با رنگ خنثی یا به سادگی سفید استفاده می شود، مناسب تر است.

رنگ قهوه‌ای

رنگ‌های قهوه‌ای مانند رنگ سبز، حس ارتباط مجدد با زمین را برای افراد خاص به ارمغان می‌آورد. تضاد قابل توجهی بین رنگ قهوه ای و چوب وجود دارد. قهوه ای باید در برخی سازمان ها اجتناب شود زیرا مفاهیم بدی را القا می کند. چوب و سنگ بسیار دلپذیر و گرم به نظر می رسند. هنگامی که یک محیط طبیعی را در نظر می گیریم، چوب قهوه ای کار بسیار خوبی در ترکیب با محیط انجام می دهد.

آیا به یک تیم حرفه ای جهت رنگ آمیزی یا نقاشی ساختمان ویلا یا ساختمان ویلا محل کار خود خود فکر می‌کنید؟ ما می توانیم کمک کنیم!

آیا به یک تیم حرفه ای جهت بازسازی ساختمان مدرن یا تعمیرات ساختمان خود فکر می‌کنید؟ ما می توانیم کمک کنیم!

جهت اجرا دیوار کاذب کناف و اجرای صفر تا صد و یا اجرای باکس فریم چوبی تیم حرفه ای گروه صنعتی شومینه لوکس ایران در خدمت شما بزرگواران می‌باشد. فقط کافیه با ما در تماس باشید.

همچنین می توانیدانواع شومینه های برقی  و شومینه برقی چهارفصل شومینه لوکس ایران در مدل های مختلف را از شومینه لوکس ایران تهیه کنید.

جهت دریافت مشاوره یا قیمت و کاتالوگ تولیدات شومینه معلق شومینه لوکس ایران جهت خرید با شمار ه ۰۹۱۲۶۸۷۶۱۸۴ آقای خانلو تماس حاصل فرمائید.

اینستاگرام شومینه لوکس ایران

منبع: plfirepaces.com

#رنگ #رنگ_آمیزی_ساختمان #تعمیرات_ساختمان #بازسازی_ساختمان #تعمیرات و بازسازی_ساختمان

قدیمی تر

روز کارگر 1402

جدیدتر

هیزم شومینه الوار تزئینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید فروشگاه
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

ایجاد یک حساب کاربری